www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Zakupy transgraniczne uwarunkowania rozwoju

35,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-511-4

Rok wydania 2022

Liczba stron 164

Format: 170×240 mm

Opis

Zakupy transgraniczne uwarunkowania rozwoju

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Joanna Czerepko

 

Zakupy transgraniczne są złożonym zjawiskiem społeczno-ekonomicznym. Z jednej strony wymagają od turysty zakupowego większego zaangażowania: przekroczenia granicy z sąsiednim państwem, poświęcenia dodatkowego czasu na przejście procedur granicznych, poddania się kontroli, zapoznania z uwarunkowaniami formalno-prawniczymi i zaakceptowania ryzyk, które nie są tak silnie odczuwane podczas zakupów w miejscu zamieszkania. Z drugiej strony wykazują silne związki z rozrywką, przygodą, a także budzą większe emocje. Ich występowanie jest pozytywne dla przedsiębiorstw handlowych strony goszczącej, ponieważ kreują dodatkowy popyt. Jednak równocześnie „drenują” rynek lokalny i mogą wpłynąć na utratę pewnych funkcji przez obszary zamieszkane przez turystów zakupowych. W niniejszej monografii znajdą Państwo zarówno informacje dotyczące teorii zakupów transgranicznych, jak i przykłady studiów z całego świata nad tym zjawiskiem. Szczególna uwaga poświęcona jest granicom Polski, w tym z obwodem kaliningradzkim, którego mieszkańcy byli ankietowani na terenie trzech polskich miejscowości w 2017 r. w ramach autorskiego badania.

 

Spis treści

Wstęp . .. 7

Rozdział 1

Miejsce zakupów transgranicznych w nauce . .. 9

1.1. Trzy podejścia do zakupów transgranicznych .  9

1.2. Istota zakupów transgranicznych .  26

1.3. Zakupy transgraniczne w badaniach marketingowych . .  29

1.4. Rola badań klientów w zakupach transgranicznych . . 34

Rozdział 2

Uwarunkowania rozwoju zakupów transgranicznych . . . 37

2.1. Czynniki wpływające na klientów

dokonujących zakupów transgranicznych 37

2.2. Charakterystyka wybranych czynników rozwoju

zakupów transgranicznych . . 42

2.3. Opuszczanie lokalnego środowiska zakupowego

jako podstawa zakupów transgranicznych .. 48

2.4. Oddziaływanie zakupów transgranicznych

na lokalne środowisko handlowe . .. 50

2.5. Wpływ bazarów na kształtowanie się zakupów transgranicznych

na przykładzie Polski . .. 57

Rozdział 3

Uwarunkowania rozwoju zakupów transgranicznych na świecie . .. 61

3.1. Obszar przygraniczny

Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Kanady .. 61

3.2. Obszar przygraniczny

Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Meksyku .  . 64

3.3. Obszary przygraniczne w Europie . . 69

3.4. Obszary przygraniczne w Azji 76

3.5. Główne czynniki determinujące zakupy transgraniczne

w poszczególnych obszarach geograficznych . . 80

Rozdział 4

Rozwój zakupów transgranicznych na granicach Rzeczypospolitej Polskiej .  83

4.1. Granica zachodnia Rzeczypospolitej Polskiej . . . 83

4.2. Granica południowa Rzeczypospolitej Polskiej . .  87

4.3. Granica wschodnia Rzeczypospolitej Polskiej

z wyłączeniem obwodu kaliningradzkiego . . 90

4.4. Granica Rzeczypospolitej Polskiej z Federacją Rosyjską 96

4.4.1. Charakterystyka pogranicza polsko-rosyjskiego .. 96

4.4.2. Profil klienta dokonującego zakupów transgranicznych .. 109

4.5. Główne czynniki determinujące zakupy transgraniczne w Polsce ..133

Wnioski końcowe .  . . 137

Bibliografia . . . 143

Książki i artykuły 143

Akty prawne 157

Raporty i dane statystyczne . . 157

Źródła internetowe .  159

Spis rysunków . . 160

Spis tabel . . . . 162

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Zakupy transgraniczne uwarunkowania rozwoju”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może spodoba się również…