Opis
Społeczny, środowiskowy i jakościowy wymiar kreacji wartości organizacji
Autor: Paweł Antonowicz, Paweł Galiński, Piotr Pisarewicz (red.)
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Wobec nieustających zmian otoczenia zewnętrznego, a także konieczności dokonywania ciągłych zmian po stronie organizacji powstają nowe paradygmaty i podejścia do zarządzania. Konieczna jest zatem systematyczna wymiana poglądów oraz dyskusja naukowa, dotycząca wpływu tych procesów na wartość przedsiębiorstwa. Wspólnym mianownikiem i obszarem badawczym, jaki występuje we wszystkich rozdziałach oddawanej Czytelnikowi monografii naukowej, są kreatory i destruktory wartości zarówno na poziomie samej organizacji, ale także państwa / kraju, jak również w ujęciu międzynarodowym – w odniesieniu do różnych systemów gospodarczych. Niniejsza książka integruje następujące nurty i obszary badawcze, wchodzące w skład szeroko rozumianej perspektywy jakościowej, społecznej i środowiskowej kreacji wartości: zarządzanie jakością a zarządzanie wartością w warunkach ryzyka i niepewności; uniwersalne i branżowe podejścia służące zapewnieniu i doskonaleniu jakości w organizacji; nowe koncepcje i modele doskonałości (Business Excellence Models); kultura doskonałości jako wartość organizacji i sposoby jej pomiaru; zrównoważony rozwój a rozwój oparty na innowacjach; wspólne wartości (creating shared value) jako nowe podejście biznesowe; raportowanie zintegrowane jako narzędzie komunikowania sposobu tworzenia wartości przez przedsiębiorstwo; perspektywa przepływu wartości w łańcuchu wartości (Value Flow Analysis).
Spis treści
Ida Adamczak
Zarządzanie wiekiem jako narzędzie kreacji wartości przedsiębiorstwa . . . 9
Aurelia Bajerska
Długość kadencji prezesa zarządu jako wątek badań z zakresu zarządzania
i finansów przedsiębiorstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
Antoni Chrzonstowski
Spór o optymalne kanały dystrybucji pakietów ratunkowych . . . . . . 39
Michał Eberlein
Wpływ Transformacji Cyfrowej na zmiany ekonomiki przedsiębiorstw . . . 57
Joanna Gajda
Wartości wśród pracowników pokolenia Z związane z pracą zawodową
w odniesieniu do koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu . . . . 71
Monika Guzek
Zarządzanie różnorodnością pokoleniową w polskich przedsiębiorstwach . . 91
Marcin Jakubiec
Społeczna odpowiedzialność uczelni – systemowe ujęcie problemu . . . . 103
Andrzej Kamiński
Perspektywy rozwoju zintegrowanych systemów zarządzania produkcją,
jakością i środowiskiem pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Aleksandra Kolemba
W poszukiwaniu źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw . . . . 131
Ewa Malinowska, Małgorzata Szymańska-Brałkowska
Ochrona środowiska elementem koncepcji CSR na przykładzie
branży gastronomicznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
Artur Modliński
Proces wirtualizacji jako wartość i zagrożenie dla podmiotów
zarządzających kulturą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
Wanda Nowak
Nowe metody zarządzania firmą po śmierci przedsiębiorcy –
zarząd sukcesyjny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Magdalena Oronowicz
Różnorodność pokoleniowa pracowników jako element funkcjonowania
przedsiębiorstw na przykładzie lubelskiego rynku pracy . . . . . . . . 197
Barbara Pabian
Rola wartości kulturowych w zarządzaniu zasobami
ludzkimi przedsiębiorstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215
Piotr Pisarewicz
Wieloaspektowe ujęcie zjawiska śmierci i jego znaczenie
dla sektora ubezpieczeniowego . . . . . . . . . . . . . . . . 229
Rafał Rydzewski
Nośniki wartości polskiego sektora producentów gier wideo . . . . . . 243
Natalia Smaciarz, Jędrzej Siciński
Behawioralne uwarunkowania bankructw i upadłości przedsiębiorstw . . 259
Łukasz Szewczyk
Polityka inwestycyjna systemów gwarantowania depozytów
na przykładzie Bankowego Funduszu Gwarancyjnego . . . . . . . . . 281
Stanisław Szmitka, Robert Dmuchowski
Znaczenie inwestycji i innowacyjności w rozwoju regionu
na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego . . . . . . . . 295
Andrzej Szopa
Przedsiębiorstwo w procesie finansjalizacji . . . . . . . . . . . . 311
Małgorzata Z. Wiśniewska
Żywność i jej jakość jako wartość dla konsumenta . . . . . . . . . . 323
Sylwia Wiśniewska, Kamil Wiśniewski
Kompetencje zawodowe a zatrudnialność – wyniki badań empirycznych . 343
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.