Opis
Organizacyjne, procesowe i technologiczne generatory wartości organizacji
Autor: Paweł Antnonowicz, Paweł Galiński, Piotr Pisarewicz, Jędrzej Siciński (red.)
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Wobec nieustających zmian otoczenia zewnętrznego, a także konieczności dokonywania ciągłych zmian po stronie organizacji powstają nowe paradygmaty i podejścia do zarządzania. Konieczna jest zatem systematyczna wymiana poglądów oraz dyskusja naukowa, dotycząca wpływu tych procesów na wartość przedsiębiorstwa. Wspólnym mianownikiem i obszarem badawczym, jaki występuje we wszystkich rozdziałach oddawanej Czytelnikowi monografii naukowej, są kreatory i destruktory wartości zarówno na poziomie samej organizacji, ale także państwa / kraju, jak również w ujęciu międzynarodowym – w odniesieniu do różnych systemów gospodarczych. Niniejsza książka integruje następujące nurty i obszary badawcze, wchodzące w skład szeroko rozumianej perspektywy organizacyjnej, procesowej i technologicznej budowy wartości: zarządzanie przez cele (MBO), zarządzanie procesowe (KPI) a nowe paradygmaty w zarządzaniu; wartość dodana przez Key Performance Indicators (KPIs) – w tym w szczególności dylematy doboru i wdrażania KPIs w przedsiębiorstwach zorientowanych na wartość; innowacje organizacyjne w doskonaleniu procesów organizacji – innowacje (otwarte) w tym m.in. organizacyjne, procesowe i technologiczne w budowaniu wartości przedsiębiorstwa; innowacje w komunikacji i w zarządzaniu zasobami ludzkimi; sieci przedsiębiorstw a wzrost wartości; wpływ nowoczesnych technologii na wzrost wartości; sektory nowej gospodarki – Przemysł 4.0
Spis treści
Ida Adamczak
Zatrudnianie starszych pracowników odpowiedzią przedsiębiorstw
na proces starzenia się społeczeñstwa . . 9
Paweł Antonowicz, Marek Marzec, Piotr Skrzyniarz
Wykorzystanie Strategicznej Karty Wyników w budowaniu strategii
innowacyjności i opracowaniu strategicznej agendy badawczej –
uwarunkowania metodyczne . . . . . 29
Katarzyna Caban-Piaskowska, Maria Krasnodębska, Anna Miarka
Rola naturalnych materiałów w designie i rzeźbie jako wartość
w dobrach luksusowych . . . . 59
Arkadiusz Drewnowski
Problematyka wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie
szkolenia i doskonalenia zawodowego maszynistów w transporcie
kolejowym w Polsce . .. . . 75
Maciej Leszek Hyży
Ocena wdrożenia procedur RODO na przykładzie firmy świadczącej
usługi księgowe . . . . . 87
Michał Igielski
Innowacyjne systemy i technologie wspomagające zarządzanie
kapitałem ludzkim we współczesnym przedsiębiorstwie . . . 111
Marcin Komañda
Prawidłowooeci w wykorzystywaniu wiedzy pracowników MOEP
w sektorze usługowym . . . . . . 129
Jolanta Korkosz-Gębska, Stanisław Marciniak, Jarosław Gębski
Uwarunkowania stosowania efektywnych metod zarz¹dzania
w obszarze opieki zdrowotnej . . . . 143
Jolanta Korkosz-Gębska
Bariery wdrażania koncepcji Lean Healthcare . . . 157
Andrzej Kozina
Negocjacje jako narzędzie kreowania wartości . . . 171
Ewa Malinowska, Małgorzata Szymańska-Brałkowska
Wykorzystanie instrumentów Lean w usługach . . . 187
Zbigniew Matyjas
Strategie komercjalizacji w praktyce na przykładzie technologii
grafenu płatkowego . . . 207
Tomasz Nowosielski, Anna Michalska-Szajer
Smart port jako model funkcjonowania współczesnych
portów morskich . . . . . 221
Aleksander Pabian
Związek między infrastrukturą transportową a wzrostem wartości
przedsiębiorstw regionu . . . . . 237
Jacek Pasieczny
Niespójność organizacyjna – płaszczyzny i konsekwencje . . 251
Zenon Pokojski
Paradoks otwartości na innowacje . . . . 269
Agnieszka Siewiera
Certyfikacja wielokryterialna jako narzędzie realizacji koncepcji CSV
na przykładzie budowlanych projektów inwestycyjnych . . . . 285
Agata Szkiel
Wykorzystanie normy ISO 14063 w procesie komunikacji
w organizacjach łańcucha żywnooeciowego . . 301
Kamila Szymañska
Diagnozowanie funkcjonowania sieci sklepów wielkopowierzchniowych
na podstawie rozpoznania oczekiwań nabywców oraz danych rynkowych
w oparciu o Business Excellence Model . . . . 319
Paulina Turek
Koncepcja Lean Management podstawą nowoczesnego zarządzania
przedsiębiorstwem . . . . . 343
Jerzy Wąchol
Elementy zarządzania kreujące wzrost wartości przedsiębiorstwa,
a trendy zmian w organizacji . . . . . 359
Joanna Wierzowiecka
Wykorzystanie znowelizowanej normy ISO/IEC 17025
do doskonalenia usług laboratoryjnych . . . 375
Paweł Jacek Wolski
Budowa chatbota obsługiwanego głosem z elementów
oprogramowania open-source . .. . . 395
Agnieszka Zieliñska
Zarządzanie zespołami wirtualnymi jako emergentnymi
systemami złożonymi . . 411
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.