www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Czynniki kształtujące skuteczność outsourcingu w podmiotach leczniczych

27,90  (w tym 5% VAT)

ISBN: 9788373488854

Numer wydania: 1

Rok wydania: 2023

Liczba stron: 194

Opis

Czynniki kształtujące skuteczność outsourcingu w podmiotach leczniczych

autor: Muchlado Mateusz, Grudowski Piotr

Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej

 

Niniejsza monografia składa się z trzech głównych rozdziałów. W rozdziale 1 omówiono pojęcie outsourcingu oraz wykorzystanie go w zarządzaniu procesami. Opisano też czynniki sprawiające, że organizacje decydują się na zlecanie procesów na zewnątrz, jak również szanse i zagrożenia z tym związane. Przedstawiono charakterystykę podejścia procesowego, a także metody klasyfikacji procesów, których zastosowanie jest niezbędne przy wydzielaniu procesu na zewnątrz. Scharakteryzowano też najczęściej wykorzystywane w praktyce oraz sugerowane w literaturze przedmiotu metody oceny skuteczności procesów.

W rozdziale 2 przedstawiono organizacje stanowiące podmiot badań oraz ich charakterystykę w świetle literatury. Zawarto tu również wnioski płynące z przeglądu literatury dotyczącej outsourcingu w podmiotach leczniczych w Polsce i za granicą, które odnoszą się do rodzaju procesów wydzielanych oraz motywów prowadzących do outsourcingu. Zaprezentowano też istniejące już modele oceny skuteczności outsourcingu. Opisano uwarunkowania prawne i normatywne wpływające na wybór dostawcy outsourcingowego i ocenę skuteczności procesów poddanych outsourcingowi.

W rozdziale 3 przedstawiono zastosowaną przez autorów metodykę badawczą. Zaprezentowano wybrane wyniki badań, które posłużyły do weryfikacji postawionych hipotez, a także do osiągnięcia celu utylitarnego, czyli opracowania metody oceny skuteczności procesów poddanych outsourcingowi. Metoda ta została omówiona w końcowej części rozdziału.

W podsumowaniu przedstawiono ujęte syntetycznie wyniki przeprowadzonych badań, wnioski i rekomendacje, w tym te związane z funkcjonowaniem placówek ochrony zdrowia w warunkach kryzysu i niepewności.

Autorzy zdają sobie sprawę, że niniejsze opracowanie nie wyczerpuje tematyki związanej z outsourcingiem w podmiotach leczniczych. Niemniej jednak może się przyczynić do rozwoju teorii i praktyki w zakresie zarządzania procesami zlecanymi na zewnątrz, w szczególności w obszarze ochrony zdrowia.

Książka adresowana jest przede wszystkim do osób zajmujących się zarządzaniem w sektorze ochrony zdrowia, zarówno praktyków, jak i badaczy tej problematyki. Powinna się też spotkać z zainteresowaniem studentów kierunków związanych z zarządzaniem w usługach publicznych.

 

Spis treści

Wykaz najważniejszych akronimów …. 5

Wstęp …. 7

1. Outsourcing i jego wykorzystanie w zarządzaniu procesami …. 11

1.1. Pojęcie outsourcingu .. 11

1.2. Istota i geneza outsourcingu …… 15

1.3. Podejście procesowe oraz klasyfikacje procesów poddanych

outsourcingowi ….. 23

1.4. Czynniki motywujące do wprowadzenia outsourcingu … 30

1.5. Zagrożenia związane z outsourcingiem .. 34

1.6. Skuteczność procesów i pojęcia pokrewne …… 38

1.7. Model oceny skuteczności procesów oparty na zrównoważonej karcie

wyników ….. 41

1.8. Ocena skuteczności procesów oparta na kluczowych wskaźnikach

wyników …..43

2. Uwarunkowania wykorzystania outsourcingu w podmiotach leczniczych …. 48

2.1. Charakterystyka podmiotów leczniczych w Polsce … 48

2.2. Outsourcing w podmiotach leczniczych w świetle literatury krajowej

i zagranicznej ….. 54

2.2.1. Procesy zlecane na zewnątrz w podmiotach leczniczych …. 54

2.2.2. Motywy wprowadzania outsourcingu w podmiotach leczniczych .. 57

2.2.3. Modele oceny procesów poddanych outsourcingowi w podmiotach

leczniczych . 58

2.3. Normatywne i prawne uwarunkowania oceny dostawców w podmiotach

leczniczych ….. 64

2.3.1. Normatywne systemy zarządzania w podmiotach leczniczych .. 64

2.3.2. Prawo zamówień publicznych a procesy zlecane na zewnątrz

w podmiotach leczniczych …. 70

3. Badania dotyczące procesów zlecanych na zewnątrz w szpitalach na terenie

województwa pomorskiego …. 75

3.1. Hipotezy i schemat postępowania badawczego … 75

3.2. Charakterystyka badanych podmiotów .. 77

3.3. Badania jakościowe ….. 79

3.3.1. Metoda oraz narzędzie badawcze …. 79

3.3.2. Wyniki badań ….. 80

3.4. Badania ilościowe ……. 89

3.4.1. Metoda oraz narzędzie badawcze ….. 89

3.4.2. Charakterystyka próby badawczej …. 91

3.4.3. Omówienie wyników badań …. 95

3.5. Propozycja metody oceny skuteczności procesów oraz dostawców

outsourcingowych …. 164

Podsumowanie …. 172

Załącznik … 176

Ankieta doboru dostawcy i oceny skuteczności procesów wydzielonych

na zewnątrz (poddanych outsourcingowi) …. 178

Bibliografia …. 186

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Czynniki kształtujące skuteczność outsourcingu w podmiotach leczniczych”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może spodoba się również…