www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych

24,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-7865-797-2

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 266

Format: B5

oprawa miękka

1 w magazynie

Opis

Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych. Podejście eksperymentalne

Autor: Anna Blajer-Gołębiewska

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Problematyka podjęta w książce dotyczy reputacji przedsiębiorstw, jako czynnika mającego wpływ na zachowania inwestorów giełdowych. Wpisuje się ona w zakres mikroekonomicznej teorii podejmowania decyzji przez podmioty rynkowe oraz w nurt ekonomii behawioralnej czy tez finansów behawioralnych.

Dotychczasowe teorie, opisujące decyzje inwestorów giełdowych, koncentrowały się głównie na takich determinantach jak wyniki finansowe, napływ nowych informacji, czy też czynniki psychologiczne. Niewiele miejsca w literaturze poświęcono wpływowi reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów giełdowych. Dotychczasowe badania w zakresie reputacji przedsiębiorstw koncentrowały się raczej na budowaniu jej i zarządzaniu nią w kontekście relacji z klientami. Liczba badań dotyczących wpływu reputacji na zachowania i decyzje pozostałych interesariuszy jest znikoma.

Celem niniejszej książki jest wypełnienie tych luk poprzez kompleksową analizę reputacji przedsiębiorstwa: jej definicji, wielowymiarowego wpływu na funkcjonowanie i wyniki organizacji, metod pomiaru reputacji, a także poprzez przeprowadzenie eksperymentu ekonomicznego imitującego warunki giełdowe. Badanie to pozwoli na określenie czynników behawioralnych i społecznych wpływających na postrzeganie reputacji.

 

Spis treści

Wstęp

Rozdział 1

Pojęcie reputacji i jej znaczenie dla przedsiębiorstw

1.1. Istota reputacji przedsiębiorstwa

1.2. Typ reputacji, podejście do reputacji i jej konceptualizacja

1.3. Obszary badawcze

Rozdział 2

Reputacja przedsiębiorstwa w ekonomii behawioralnej

2.1. Istota ekonomii behawioralnej

2.2. Kierowanie się reputacją a charakterystyki behawioralne decydentów

2.3. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji

Rozdział 3

Metody pomiaru reputacji przedsiębiorstw

3.1. Wewnętrzne metody pomiaru reputacji

3.2. Metody oparte na analizie zawartości i badaniach ankietowych

3.3. Metody oparte na modelach wyceny przedsiębiorstwa

3.4. Metody oparte na indeksach giełdowych

3.5. Metody oparte na rankingach przedsiębiorstw

3.6. Metody oparte na wskaźnikach reputacji

3.7. Porównanie metod

Rozdział 4

Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania

inwestorów giełdowych – podejście eksperymentalne

4.1. Badania eksperymentalne w ekonomii

4.2. Cechy „dobrego” eksperymentu

4.3. Badania eksperymentalne dotyczące reputacji na rynkach akcji

4.4. Istota badania i dobór próby

4.5. Wprowadzenie do eksperymentu

4.6. Eksperyment właściwy

4.7. Badanie czynników psychologicznych i ekonomicznych

4.8. Zakończenie eksperymentu

Rozdział 5

Reputacja przedsiębiorstwa a zach owania

inwestorów giełdowych – wyniki badań

5.1. Badanie pilotażowe

5.2. Wstępna analiza danych

5.3. Charakterystyki psychologiczne decydentów

5.4. Indywidualna ocena reputacji

5.5. Społeczno-behawioralny wymiar reputacji

5.6. Wpływ czynników społecznych i indywidualnej oceny

reputacji na zachowania inwestycyjne

5.7. Wpływ reputacji przedsiębiorstwa na zachowania inwestorów

w kontekście czynników psychologicznych

5.8. Pełny model zmian krańcowej skłonności do inwestowania

5.9. Reputacja a niespodziewane zmiany cen akcji

5.10. Model podsumowujący wyniki badań

Zakończenie

Literatura

Spis rysunków

Spis tabel

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Reputacja przedsiębiorstwa a zachowania inwestorów giełdowych”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *