www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Przedsięwzięcia w rozwoju współczesnych przedsiębiorstw

25,90  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-209-0

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 178

Format: A5

Opis

Przedsięwzięcia w rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Strategia – zarządzanie – finansowanie

Autor: Joanna Hartenberger-Liszek, Joanna Krupska, Agnieszka Miłosz

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Zarządzanie skierowane na tworzenie nowej wartości stanowi podstawę całościowego, zintegrowanego systemu zarządzania wartością przedsiębiorstwa. W obecnych uwarunkowaniach rynkowych, niejako na tle działalności operacyjnej, rośnie znaczenie niepowtarzalnych przedsięwzięć zwanych projektami. Rozwój przedsiębiorstwa dokonuje się bowiem poprzez realizacje określonych przedsięwzięć rozwojowych. Decyzje związane z realizacją przedsięwzięć wymagają teraźniejszego wydatkowania środków pieniężnych w celu nabycia aktywów o okresie użyteczności dłuższym niż rok, które mają być źródłem wpływów w przyszłości. Osiągnięte rezultaty przedsięwzięcia wpływają na wyniki finansowe przedsiębiorstwa w okresie wielu lat. Dobra decyzja to taka, która zwiększa wartość rynkową kapitału własnego przedsiębiorstwa, a zatem kreuje wartość dodatkową dla akcjonariuszy. Podstawowym celem finansowania przedsięwzięć przedsiębiorstw jest pozyskanie odpowiednich środków, które posłużą do maksymalizacji korzyści z działalności, a głównie do powiększenia się ich wartości.

Jednym z podstawowych wyzwań przedsiębiorstwa jest jego funkcjonowanie w zmieniającej się dynamicznie gospodarce rynkowej. Funkcjonowanie i rozwój przedsiębiorstwa są nieodłącznie związane z jakością podejmowanych decyzji. Zmienność otoczenia oraz wysoce konkurencyjny rynek wymuszają na zarządzających przedsiębiorstwem konieczność podejmowania decyzji racjonalnych, a więc ukierunkowanych jednocześnie na działania przedsiębiorcze i  innowacyjne. Podejmowane w ramach działalności gospodarczej decyzje obarczone są ryzykiem i przesądzają o przyszłości przedsiębiorstwa. Wybory te mają często charakter strategiczny, wymagają informacji, wiedzy a nader wszystko warunkują sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem. Działania te ukierunkowane powinny być na kreowanie wartości. (…) Stanowią one bowiem kompleksowe podejście do zarządzania oparte na zasadzie, że menedżerowie na wszystkich szczeblach struktury organizacyjnej, zarządzając zasobami przedsiębiorstwa, muszą mieć na uwadze nadrzędny cel, jakim jest zwiększanie wartości rynkowej firmy.

 

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1

Atrybuty rozwoju przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej 11

1.1. Uwarunkowania funkcjonowania współczesnych

przedsiębiorstw w rzeczywistości gospodarczej 11

1.2. Determinanty strategii rozwoju współczesnych

przedsiębiorstw 32

Rozdział 2

Rozwój przedsiębiorstwa a zarządzanie przedsięwzięciami

w procesie implementacji strategii przedsiębiorstwa 51

2.1. Znaczenie projektów w rozwoju przedsiębiorstw 51

2.2. Istota zarządzania przedsięwzięciami w przedsiębiorstwie 71

Rozdział 3

Znaczenie źródeł finansowania przedsięwzięć w przedsiębiorstwach 107

3.1. Tradycyjne i nowoczesne źródła finansowania przedsięwzięć

przedsiębiorstw 107

3.2. Kryteria wyboru źródeł finansowania przedsięwzięć 124

Rozdział 4

Metody oceny efektywności wykorzystania źródeł finansowania

przedsięwzięć przedsiębiorstw 133

4.1. Proste metody oceny efektywności w finansowaniu

przedsięwzięć 133

4.2. Złożone metody oceny efektywności w finansowaniu

przedsięwzięć 138

4.3. Wykorzystanie prostych i złożonych metod oceny

efektywności w finansowaniu przedsięwzięć rozwijających się

przedsiębiorstw 147

Zakończenie 165

Bibliografia 169

Spis tabel 177

Spis rysunków 178

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Przedsięwzięcia w rozwoju współczesnych przedsiębiorstw”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *