www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Przedsiębiorstwo na rynku finansowym

34,00  (w tym 5% VAT)

ISBN/ISSN: 978-83-7348-780-2

Wydanie: 1

Rok publikacji: 2019

Stron: 202

oprawa miękka

Brak w magazynie

Opis

Przedsiębiorstwo na rynku finansowym

autorzy: Golawska-Witkowska GabrielaMazurek-Krasodomska EwaRzeczycka Anna

Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej

 

Jednym z istotnych elementów otoczenia przedsiębiorstwa jest rynek finansowy, na którego poszczególnych segmentach może ono pozyskiwać źródła finansowania, lokować nadwyżki finansowe lub poszukiwać możliwości ograniczania ryzyka finansowego.

Niniejsza publikacja została poświęcona problematyce rynku finansowego w kontekście możliwości, jakie oferuje on firmom. Głównym celem jest wskazanie istoty i zasad funkcjonowania rynku pieniężnego, depozytowo-kredytowego, kapitałowego, instrumentów pochodnych oraz szczególnych form finansowania działalności przedsiębiorstwa, takich jak faktoring, forfaiting, leasing i franchising. Publikacją stanowiącą w pewnym sensie wprowadzenie do niniejszej książki jest monografia pt. Decyzje przedsiębiorstwa na rynku finansowym1, w której określono istotę funkcjonowania rynku finansowego jako całości.

Monografia składa się z pięciu powiązanych ze sobą rozdziałów oraz podsumowania. W pierwszym rozdziale omówiono zasady funkcjonowania rynku pieniężnego oraz występujące na nim instrumenty o charakterze wierzycielskim i lokacyjnym. Rozdział drugi dotyczy rynku depozytowo-kredytowego. Przedstawiono w nim warunki i zasady korzystania przez przedsiębiorstwo z rachunków, lokat, kredytów bankowych, oraz wskazano możliwości ich wykorzystania w praktyce. Rozdział trzeci obejmuje charakterystykę rynku kapitałowego z podziałem na rynek papierów udziałowych i wierzycielskich. Omówiono również funkcjonowanie venture capital i aniołów biznesu. Rozdział czwarty pozwala na zapoznanie się z pozostałymi możliwościami pozyskiwania finansowania, takimi jak przykładowo leasing, faktoring, forfaiting czy też franchising. Rozdział piąty dotyczy problematyki funkcjonowania nowoczesnych instrumentów finansowych, które pozwalają na ograniczanie ryzyka finansowego przedsiębiorstw. Są to instrumenty pochodne, zarówno kredytowe, walutowe, jak i procentowe.

Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków ekonomicznych (w szczególności zarządzanie finansami przedsiębiorstwa), pragnących poszerzyć wiedzę z zakresu możliwości wykorzystania instrumentów rynku finansowego w działalności przedsiębiorstw.

 

Słowa kluczowe: leasing, transakcje lokacyjne, rynek pieniężny, instrumenty pochodne, franchsing, forfaiting, rynek kapitałowy, ryzyko finansowe, rynek depozytowo-kredytowy, faktoring

 

Spis treści

Wstęp

1. Rynek pieniężny a przedsiębiorstwo

1.1. Rynek pieniężny i jego instrumenty

1.2. Bony skarbowe i bony pieniężne

1.3. Krótkoterminowe bankowe papiery dłużne

1.4. Krótkoterminowe papiery dłużne przedsiębiorstw

1.5. Rynek transakcji lokacyjnych

2. Rynek depozytowo-kredytowy w działalności przedsiębiorstwa

2.1. Rachunki i terminowe lokaty bankowe

2.2. Kredyt bankowy, jego rodzaje i znaczenie

2.3. Kredyt bankowy i jego wykorzystanie

3. Rynek kapitałowy a przedsiębiorstwo

3.1. Charakterystyka rynku kapitałowego

3.2. Papiery udziałowe

3.3. Papiery wierzycielskie

3.4. Venture capital

3.5. Aniołowie biznesu

4. Instrumenty wspierające działalność przedsiębiorstwa

4.1. Leasing

4.2. Faktoring

4.3. Forfaiting

4.4. Franchsing

5. Rynek finansowy jako miejsce ograniczania ryzyka finansowego przedsiębiorstwa

5.1. Instrumenty pochodne, ich istota i rodzaje

5.2. Instrumenty pochodne w strategiach inwestycyjnych przedsiębiorstwa

5.3. Walutowe instrumenty pochodne

5.4. Procentowe instrumenty pochodne

5.5. Kredytowe instrumenty pochodne

5.6. Inne instrumenty pochodne

Podsumowanie

Bibliografia

 

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Przedsiębiorstwo na rynku finansowym”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *