www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Otwarte innowacje w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach

26,90  (w tym 5% VAT)

ISBN/ISSN: 978-83-7348-835-9

Wydanie: 1

Rok publikacji: 2021

Stron: 228

Opis

Otwarte innowacje w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach

Autor: Przybylska Natalia

Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej

 

Niniejsza monografia poświęcona jest analizie związku między działalnością in­nowacyjną małych i średnich przedsiębiorstw a otwartymi innowacjami. Publikacja wpisuje się w szeroki nurt badań empirycznych nad otwar­tymi innowacjami oraz stanowi uzupełnienie luki poznawczej dotyczącej badania zależności między wykorzystaniem OI a aktywnością innowacyjną polskich małych i średnich przedsiębiorstw. Badania empiryczne, których fragment zaprezentowano w monografii, zostały przeprowadzone w 2015 roku na reprezenta­tywnej próbie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.

Zawartość monografii:

  • rozdział I – przegląd definicji MSP;
  • rozdział II – modele kreowania innowacji;
  • rozdział III – omówienie otwartych innowacji w ujęciu teoretycznym i empirycznym;
  • rozdział IV – część empiryczna pracy: etapy analizy empirycznej, dobór metod badawczych, cha­rakterystyka badanych przedsiębiorstw, dia­gnoza działalności innowacyjnej polskich MSP oraz źró­deł innowacji, hipotezy badawcze;
  • rozdział V – empiryczne podsumowanie wyrażone za pomocą modelu logitowego.

 

Spis treści
Wstęp ….. 5
1. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw ….11
1.1. Pojęcie małych i średnich przedsiębiorstw …… 11
1.2. Klasyfikacja małych i średnich przedsiębiorstw …. 13
1.2.1. Kryteria ilościowe …16
1.2.2. Kryteria jakościowe …. 22
1.3. Polski sektor małych i średnich przedsiębiorstw .. 26
1.3.1. Tło makroekonomiczne …26
1.3.2. Charakterystyka działalności polskich małych i średnich
przedsiębiorstw …………………………………………………………………. 37
1.3.3. Innowacyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw ……. 41
2. Wstęp do innowacji – zarys teorii i praktyki ….47
2.1. Pojęcie i rodzaje innowacji …. 47
2.2. Źródła innowacji …. 64
2.3. Ewolucja modeli kreowania innowacji ….. 74
3. Otwarte innowacje – ramy teoretyczne i wyniki współczesnych badań
empirycznych …… 93
3.1. Pojęcie otwartych innowacji …..93
3.2. Otwarte innowacje – przegląd współczesnych badań …106
3.3. Formy otwartych innowacji ….. 114
3.3.1. Pozyskiwanie innowacji …..21
3.3.2. Współtworzenie innowacji . 124
3.3.3. Udostępnianie innowacji ….. 129
3.3.4. Macierz klasyfikacji przedsiębiorstw pod względem form
wykorzystania otwartych innowacji ……134
4. Otwarte innowacje w polskich MSP – ujęcie empiryczne … 136
4.1. Etapy analizy empirycznej oraz dobór
metod badawczych .. 136
4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw .. 142
4.3. Diagnoza działalności innowacyjnej małych i średnich
przedsiębiorstw ….. 148
4.3.1. Wdrożone innowacje . 148

4.3.2. Źródła innowacji … 156
4.4. Typologia form wykorzystania otwartych innowacji ..163
5. Model wykorzystania otwartych innowacji przez polskie małe i średnie
przedsiębiorstwa w Polsce … 173
5.1. Kluczowe uwarunkowania wewnętrzne .. 174
5.2. Kluczowe uwarunkowania zewnętrzne … 181
5.3. Kluczowe uwarunkowania wpływające na wykorzystanie otwartych
innowacji – model logitowy …… 184
Zakończenie ……. 197
Załącznik. Liczba polskich przedsiębiorstw w latach 2002–2015 … 201
Bibliografia ……. 204

Streszczenie w języku polskim ……… 224
Streszczenie w j. angielskim ….. 226

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Otwarte innowacje w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *