www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Budowanie przewagi konkurencyjnej europejskiej branży samochodów elektrycznych

35,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-512-1

Rok wydania 2022

Liczba stron 290

Format: 150 x 210 mm

Opis

Budowanie przewagi konkurencyjnej europejskiej branży samochodów elektrycznych

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Tomasz Konewka

 

Transformacja transportu jest jednym z kluczowych elementów realizacji Europejskiego Zielonego Ładu przyjętego przez Unię Europejską w 2019 roku. Tomasz Konewka wykazuje, że Europa jest w stanie stworzyć odpowiednie warunki do uzyskania przewagi konkurencyjnej w rywalizacji z innymi regionami świata (głównie Chinami i USA) w zakresie produkcji samochodów elektrycznych, m.in. poprzez konsekwentne wdrażanie programów wsparcia dla branży oraz stworzenie odpowiednich warunków konkurencji dla całego łańcucha dostaw.

 

Spis treści

Wstęp .. 9

Rozdział 1. Konkurencyjność i przewaga konkurencyjna branży

i przedsiębiorstwa . .15

1.1. Istota konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstw . 15

1.2. Źródła i sposoby budowania przewagi konkurencyjnej

przedsiębiorstw na rynku 32

1.3. Wpływ działalności innowacyjnej na zdolność konkurencyjną

przedsiębiorstwa .  . 41

1.4. Wybrane koncepcje międzynarodowej konkurencyjności branż

z uwzględnieniem modelu diamentu przewagi konkurencyjnej

Portera . .. 52

Rozdział 2. Europejska branża samochodów osobowych z uwzględnieniem

uwarunkowań otoczenia . . .65

2.1. Zaadaptowany model diamentu przewagi konkurencyjnej

Portera dla europejskiej branży samochodów elektrycznych 65

2.2. Poziom emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej 68

2.3. Polityka Unii Europejskiej wobec branży motoryzacyjnej

w ramach Europejskiego Zielonego Ładu .. 70

2.4. Europejska branża samochodów osobowych jako jeden

z głównych regionów światowego przemysłu motoryzacyjnego 80

Rozdział 3. Specyfika branży samochodów elektrycznych . . . 95

3.1. Aspekty technologiczne związane z samochodem elektrycznym . . 95

3.1.1. Samochód elektryczny jako nowe rozwiązanie

technologiczne . . 95

3.1.2. Zmiany w konstrukcji samochodu elektrycznego

i ich wpływ na koszt całkowity pojazdu 105

3.1.3. Polityka producentów samochodów elektrycznych

w zakresie rozwoju platform EV .. 111

3.2. Polityka inwestycyjna producentów w branży samochodów

elektrycznych z uwzględnieniem producentów europejskich . . 116

3.3. Sprzedaż i polityka dopłat na rynku samochodów elektrycznych

w Europie . . . 122

3.4. Aktualna i przyszła pozycja producentów europejskich na tle

światowej branży samochodów elektrycznych 131

Rozdział 4. Dostawcy baterii i surowców jako branże powiązane 141

4.1. Konstrukcja baterii litowo-jonowej .  . 141

4.2. Zmiany technologiczne baterii i ich wpływ na całkowity koszt

zestawu baterii . .. 144

4.3. Charakterystyka branży baterii na świecie i w Europie 154

4.4. Pozycja Unii Europejskiej w globalnym łańcuchu dostaw baterii . 161

4.5. Polityka Unii Europejskiej w zakresie tworzenia europejskiej

branży baterii 173

Rozdział 5. Samochody elektryczne z punktu widzenia potencjalnych

nabywców – wyniki badania empirycznego . .. 185

5.1. Metodyka badawcza . .. 185

5.1.1. Cel badania . . . 185

5.1.2. Opis badania i charakterystyka próby .  . 189

5.2. Czynniki wpływające na wybór samochodu elektrycznego

przez klientów .. . 194

5.3. Czynniki motywujące do zakupu samochodu elektrycznego 211

Zakończenie . . . 229

Załączniki . . . . 235

Załącznik nr 1 . .  236

Załącznik nr 2 . . . 238

Załącznik nr 3 . . . . 240

Załącznik nr 4 . .. 242

Załącznik nr 5 . . 244

Załącznik nr 6 . .. 251

Bibliografia . . . 257

Spis rysunków . . . 273

Spis tabel … 277

Abstract . .  279

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Budowanie przewagi konkurencyjnej europejskiej branży samochodów elektrycznych”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *