Opis
Zamówienia publiczne. Tryb podstawowy. Praktyczny poradnik (z suplementem elektronicznym)
autor: Krzysztof Puchacz
Wydawnictwo ODDK
Kompendium wiedzy na temat zamówień publicznych udzielanych w trybie podstawowym
W publikacji autor – ekspert z dziedziny prawa zamówień publicznych – kompleksowo i szczegółowo omawia cały proces przygotowania i przeprowadzenia postępowania w trybie podstawowym, wskazując w praktyczny sposób, krok po kroku, wszystkie czynności, które powinien wykonać zamawiający, aby spełnić liczne i często niejasne wymogi ustawy – Prawo zamówień publicznych.
Co bardzo cenne, opis każdej czynności zawiera podstawę prawną, wskazówki oraz przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych zagadnień, a także uporządkowaną, bogatą dokumentację stanowiącą ważne źródło informacji: aktualne stanowiska Urzędu Zamówień Publicznych, orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwo sądów powszechnych oraz wybrane wzorcowe dokumenty postępowania. Dodatkowo – szczegółowa lista kontrolna, która pozwoli na weryfikację prawidłowości każdego z postępowań prowadzonych w trybie podstawowym.
Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny, który zawiera materiały dodatkowe wymienione w książce, przyporządkowane odpowiednio do kolejnych czynności w postępowaniu. Część dokumentów (w tym listę kontrolną) przygotowano w formacie MS Word umożliwiającym ich edycję i dostosowanie ich treści do indywidualnych potrzeb. Plik suplementu można pobrać przez Internet – instrukcja znajduje się w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Spis treści
Wstęp … 7
PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA .. 9
Krok 1. Sporządzenie analizy potrzeb i wymagań ….9
Krok 2. Ujęcie postępowania w planie postępowań …..10
Krok 3. Powołanie komisji przetargowej ….12
Krok 4. Przypisanie obowiązków poszczególnym pracownikom …13
Krok 5. Określenie rodzaju zamówienia …..15
Krok 6. Szacowanie wartości zamówienia ..15
Krok 7. Opisanie przedmiotu zamówienia ..30
Krok 8. Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia …38
Krok 9. Przygotowanie kompletnej Specyfi kacji Warunków Zamówienia ..39
PRZEBIEG POSTĘPOWANIA ….75
Krok 10. Przekazanie ogłoszenia do publikacji ….75
Krok 11. Zamieszczenie SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania …75
Krok 12. Wyjaśnianie i zmiana SWZ …76
Krok 13. Otwarcie ofert ….79
Krok 14. Zbadanie terminowości złożenia ofert …..80
Krok 15. Analiza treści oferty pod kątem jej jednoznaczności ..81
Krok 16. Poprawienie oczywistych omyłek pisarskich w ofercie ..82
Krok 17. Poprawienie oczywistych omyłek rachunkowych w ofercie …83
Krok 18. Poprawienie innych omyłek polegających na niezgodności treści oferty
z treścią SWZ ….83
Krok 19. Zbadanie oferty pod kątem występowania rażąco niskiej ceny ….84
Krok 20. Analiza zgodności oferty z przepisami o zamówieniach publicznych …87
Krok 21. Analiza zgodności treści oferty z przepisami określającymi przesłanki ważności
oświadczeń woli ….88
Krok 22. Analiza zgodności treści oferty z warunkami zamówienia ujętymi w SWZ …88
Krok 23. Analiza technicznego sposobu sporządzenia i przekazania ofert …..90
Krok 24. Analiza ofert pod kątem popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji ….90
Krok 25. Weryfi kacja ofert w zakresie sposobu obliczenia ceny
(w tym prawidłowości zastosowania stawki podatku VAT) ….92
Krok 26. Weryfi kacja prawidłowości wniesienia wadium ..92
Krok 27. Analiza prawidłowości złożenia ofert wariantowych ….95
Krok 28. Weryfi kacja oferty z punktu widzenia jej wpływu na bezpieczeństwo publiczne
lub istotny interes bezpieczeństwa państwa …96
Krok 29. Analiza oferty z punktu widzenia wpływu na krajowy system
cyberbezpieczeństwa ….96
Krok 30. Analiza oferty pod kątem wykonania obowiązku
wizji lokalnej (o ile była obowiązkowa) ….97
Krok 31. Obowiązki informacyjne związane z odrzuceniem oferty ….97
Krok 32. Ocena oświadczenia wstępnego ……97
Krok 33. Ocena procedury tzw. selfcleaningu ….99
Krok 34. Ocena prawidłowości korzystania z zasobów innych podmiotów
w zakresie warunków udziału w postępowaniu ..100
Krok 35. Ocena prawidłowości wykazania warunków udziału w postępowaniu
w przypadku wykonawców wspólnie składających ofertę ….112
Krok 36. Weryfi kacja podmiotowych środków dowodowych …115
Krok 37. Weryfi kacja podstaw zatrzymania wadium …. 118
Krok 38. Aukcja elektroniczna (o ile zostanie zastosowana) …119
Krok 39. Bieg terminu związania ofertą …119
Krok 40. Wybór oferty w oparciu o kryteria oceny ofert …..121
Krok 41. Powtórzenie czynności (w przypadku naruszenia ustawy między terminem
składania ofert a udzieleniem zamówienia) …..122
Krok 42. Okres „standstill” …..123
Krok 43. Postępowanie odwoławcze ……123
Krok 44. Procedura w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy …124
Krok 45. Procedura w przypadku unieważnienia postępowania …..125
REALIZACJA UMOWY ……133
Krok 46. Zawarcie umowy …….133
Krok 47. Klauzule abuzywne (zakazane) …134
Krok 48. Klauzule obowiązkowe ……143
Krok 49. Klauzula zatrudnienia …..144
Krok 50. Klauzula waloryzacyjna …..145
Krok 51. Prawo opcji ……146
Krok 52. Zaliczki …148
Krok 53. Sposób rozliczania umów długoterminowych ….149
Krok 54. Wykonanie raportu z realizacji zamówienia ……150
Krok 55. Zmiany umów o zamówienie publiczne …..151
Krok 56. Zabezpieczenia należytego wykonania umowy …..153
Krok 57. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia …..156
Krok 58. Ogłoszenie o wykonaniu umowy ……156
Krok 59. Sporządzenie protokołu z postępowania …163
Krok 60. Badanie konfl iktu interesów ……164
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.