Opis
Zamówienia publiczne. Przetarg nieograniczony. Praktyczny poradnik (z suplementem elektronicznym)
autor: Krzysztof Puchacz
Wydawnictwo ODDK
UWAGA !!! Książka oferowana w przedsprzedaży w promocyjnej cenie – wszystkie zakupione egzemplarze będą wysłane od 5 grudnia 2024r
Kompendium wiedzy na temat zamówień publicznych udzielanych w trybie przetargu nieograniczonego.
W publikacji autor – ekspert z dziedziny prawa zamówień publicznych – kompleksowo i szczegółowo omawia cały proces przygotowania i przeprowadzenia postępowania w tym trybie, wskazując w bardzo praktyczny sposób, krok, po kroku, wszystkie czynności, które powinien wykonać zamawiający, aby spełnić liczne i często niejasne wymogi ustawy Prawo zamówień publicznych.
Co bardzo cenne, opis każdej czynności zawiera podstawę prawną, podpowiedzi oraz przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych zagadnień, a także uporządkowaną, bogatą dokumentację stanowiącą ważne źródło informacji: aktualne stanowiska Urzędu Zamówień Publicznych, orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej, orzecznictwo sądów powszechnych. Dodatkowo – szczegółowa lista kontrolna dla postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, która pozwoli na weryfikację prawidłowości każdego z postępowań prowadzonych w tym trybie.
Integralną częścią publikacji jest suplement elektroniczny, który zawiera materiały dodatkowe wymienione w książce, przyporządkowane odpowiednio do kolejnych czynności w postępowaniu.
Spis treści
PRZYGOTOWANIE POSTĘPOWANIA ….. 9
Krok 1. Sporządzenie analizy potrzeb i wymagań …..9
Krok 2. Ujęcie postępowania w planie postępowań …..10
Krok 3. Powołanie komisji przetargowej …….. 11
Krok 4. Przypisanie obowiązków poszczególnym pracownikom …..13
Krok 5. Określenie rodzaju zamówienia ……13
Krok 6. Oszacowanie wartości zamówienia …… 14
Krok 7. Opisanie przedmiotu zamówienia ……30
Krok 8. Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia …..38
Krok 9. Przygotowanie kompletnej Specyfi kacji Warunków Zamówienia …..38
PRZEBIEG POSTĘPOWANIA ….. 85
Krok 10. Przekazanie ogłoszenia do publikacji …..85
Krok 11. Zamieszczenie SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania …86
Krok 12. Wyjaśnianie i zmiana SWZ …….86
Krok 13. Otwarcie ofert ………90
Krok 14. Zbadanie terminowości złożenia ofert ……91
Krok 15. Analiza treści oferty pod kątem jej jednoznaczności ……92
Krok 16. Poprawienie oczywistych omyłek pisarskich w ofercie …93
Krok 17. Poprawienie oczywistych omyłek rachunkowych w ofercie ……94
Krok 18. Poprawienie innych omyłek polegających na niezgodności treści oferty
z treścią SWZ……94
Krok 19. Zbadanie oferty pod kątem występowania rażąco niskiej ceny ……95
Krok 20. Analiza zgodności oferty z przepisami o zamówieniach publicznych …..98
Krok 21. Analiza zgodności treści oferty z przepisami określającymi przesłanki ważności
oświadczeń woli ……99
Krok 22. Analiza zgodności treści oferty z warunkami zamówienia ujętymi w SWZ …99
Krok 23. Analiza technicznego sposobu sporządzenia i przekazania ofert …..101
Krok 24. Analiza ofert pod kątem popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji …..101
Krok 25. Weryfi kacja ofert w zakresie sposobu obliczenia ceny (w tym prawidłowości
zastosowania stawki podatku VAT) …….103
Krok 26. Weryfi kacja prawidłowości wniesienia wadium ……103
Krok 27. Analiza prawidłowości złożenia ofert wariantowych ……106
Krok 28. Weryfi kacja oferty z punktu widzenia jej wpływu na bezpieczeństwo publiczne
lub istotny interes bezpieczeństwa państwa …..107
Krok 29. Analiza oferty z punktu widzenia wpływu na krajowy system
cyberbezpieczeństwa …..107
Krok 30. Analiza oferty pod kątem wykonania obowiązku wizji lokalnej
(o ile była obowiązkowa) …107
Krok 31. Obowiązki informacje związane z odrzuceniem oferty ……108
Krok 32. Ocena Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia ……108
Krok 33. Ocena procedury tzw. selfcleaningu ….. 110
Krok 34. Ocena prawidłowości korzystania z zasobów innych podmiotów
w zakresie warunków udziału w postępowaniu …..112
Krok 35. Ocena prawidłowości wykazania warunków udziału w postępowaniu
w przypadku wykonawców wspólnie składających ofertę ….124
Krok 36. Weryfi kacja podmiotowych środków dowodowych …127
Krok 37. Weryfi kacja podstaw zatrzymania wadium ……130
Krok 38. Aukcja elektroniczna (o ile zostanie zastosowana) …..131
Krok 39. Bieg terminu związania ofertą …131
Krok 40. Wybór oferty w oparciu o kryteria oceny ofert …..133
Krok 41. Powtórzenie czynności (w przypadku naruszenia ustawy między terminem
składania ofert a udzieleniem zamówienia) ….134
Krok 42. Okres „standstill” …….135
Krok 43. Postępowanie odwoławcze …..135
Krok 44. Procedura w przypadku uchylenia się od zawarcia umowy …..136
Krok 45. Procedura w przypadku unieważnienia postępowania ……137
REALIZACJA UMOWY …..145
Krok 46. Zawarcie umowy ……..145
Krok 47. Klauzule abuzywne (zakazane) …..146
Krok 48. Klauzule obowiązkowe ……155
Krok 49. Klauzula zatrudnienia ………156
Krok 50. Klauzula waloryzacyjna ……157
Krok 51. Prawo opcji ……158
Krok 52. Zaliczki ……160
Krok 53. Sposób rozliczania umów długoterminowych …. 161
Krok 54. Wykonanie raportu z realizacji zamówienia …….162
Krok 55. Zmiany umów o zamówienie publiczne ……163
Krok 56. Zabezpieczenia należytego wykonania umowy ……165
Krok 57. Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia ……168
Krok 58. Ogłoszenie o wykonaniu umowy …….168
Krok 59. Sporządzenie protokołu z postępowania ……175
Krok 60. Badanie konfl iktu interesów …….176
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.