Opis
Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej. Strategie, procesy i projekty
Autor: Piotr Wróbel (red.)
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Dzisiaj gospodarka cyfrowa i tradycyjna przenikają się już tak ściśle, iż trudno je rozgraniczyć. Poprzednia rewolucja – przemysłowa – trwała około siedemdziesięciu, osiemdziesięciu lat, tak więc nie należy się spodziewać, że ta obecna niedługo się skończy. Ten burzliwy okres oznacza dla wielu organizacji poważne zagrożenie funkcjonowania w dotychczasowym modelu, co może prowadzić nawet do ich upadku. Są jednak takie organizacje, które dostrzegają w zmianach zupełnie nowe szanse i możliwości swojego rozwoju. Powstają nowe, całkowicie wirtualne organizacje. O sukcesie organizacji w warunkach cyfryzacji gospodarki przesądza umiejętność dostrzegania nowych trendów i zjawisk, a następnie dostosowywania się do nich czy też ich kształtowania.
Cyfrowa gospodarka wymaga od organizacji działań zarówno na poziomie strategicznym jak i operacyjnym. Sukces organizacji zależy od strategii, dzięki której odpowiada ona na nowe wyzwania. Tymczasem zanikanie dotychczasowych barier czasowych, przestrzennych i technologicznych umożliwia tworzenie zupełnie nowych modeli biznesowych, które mogą przyczynić się do daleko idących przetasowań w poszczególnych sektorach gospodarki.
Strategia wyznaczając kierunek rozwoju organizacji wymaga operacyjnych działań w celu jej wdrożenia: procesów i projektów. Cyfrową transformację wspierają rozwijające się narzędzia informatyczne, które dają nowe możliwości doskonalenia procesów i projektów biznesowych.
Niniejsza monografia stanowi kolejną z cyklu publikacji będących efektem konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (wcześniej Instytutu Organizacji i Zarządzania) pod wspólnym tytułem „Sukces organizacji”. Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do różnych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych. Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich.
Spis treści
WSTĘP . . . 7
JACEK RYBICKI
Wyzwania metodologiczne badań nad strategią behawioralną
w dobie gospodarki cyfrowej . . . . 9
AGNIESZKA WOŚ
Modele internacjonalizacji organizacji . . . . 27
BEATA WIERZBICKA
Społecznie odpowiedzialne postêpowanie jako źródło harmonijnego
rozwoju obszarów turystycznych . . . . 47
JACEK RYBICKI, EMILIA DOBROWOLSKA
Zdolności sieciowe w kontekście kultury organizacyjnej innowacyjnego
przedsiębiorstwa – studium przypadku . . . . . 63
AGNIESZKA BITKOWSKA
Wybrane aspekty zintegrowanego zarz¹dzania procesowego
we współczesnych przedsiębiorstwach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
AGNIESZKA JAGODA, TOMASZ KOŁAKOWSKI
Problemy funkcjonowania zespołów projektowych w łańcuchach dostaw –
doniesienia z badań empirycznych . .. . . 107
DAWID SZRAMOWSKI
Postęp procesu cyfryzacji i digitalizacji w małych i średnich przedsiębiorstwach
w wyniku zmian przepisów podatkowych na przykładzie Polski,
Czech i Węgier . . . . . . 121
ADAM E. SZCZEPANOWSKI
Czynniki kreatywności dla rozwoju innowacyjności w przedsiębiorstwach
województwa podlaskiego. . . . 137
JAROSŁAW SZREDER, PIOTR WALENTYNOWICZ
Nieruchomości wakacyjne jako innowacyjna forma kreowania wartości
przez dewelopera . . . . . . . 157
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.