www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej. Strategie, procesy i projekty

23,90 

ISBN: 978-83-8206-079-9

Rok wydania: 2020

Liczba stron: 172

Format: A5

Opis

Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej. Strategie, procesy i projekty

Autor: Piotr Wróbel (red.)

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Dzisiaj gospodarka cyfrowa i tradycyjna przenikają się już tak ściśle, iż trudno je rozgraniczyć. Poprzednia rewolucja – przemysłowa – trwała około siedemdziesięciu, osiemdziesięciu lat, tak więc nie należy się spodziewać, że ta obecna niedługo się skończy. Ten burzliwy okres oznacza dla wielu organizacji poważne zagrożenie funkcjonowania w dotychczasowym modelu, co może prowadzić nawet do ich upadku. Są jednak takie organizacje, które dostrzegają w zmianach zupełnie nowe szanse i możliwości swojego rozwoju. Powstają nowe, całkowicie wirtualne organizacje. O sukcesie organizacji w warunkach cyfryzacji gospodarki przesądza umiejętność dostrzegania nowych trendów i zjawisk, a następnie dostosowywania się do nich czy też ich kształtowania.

Cyfrowa gospodarka wymaga od organizacji działań zarówno na poziomie strategicznym jak i operacyjnym. Sukces organizacji zależy od strategii, dzięki której odpowiada ona na nowe wyzwania. Tymczasem zanikanie dotychczasowych barier czasowych, przestrzennych i technologicznych umożliwia tworzenie zupełnie nowych modeli biznesowych, które mogą przyczynić się do daleko idących przetasowań w poszczególnych sektorach gospodarki.

Strategia wyznaczając kierunek rozwoju organizacji wymaga operacyjnych działań w celu jej wdrożenia: procesów i projektów. Cyfrową transformację wspierają rozwijające się narzędzia informatyczne, które dają nowe możliwości doskonalenia procesów i projektów biznesowych.

Niniejsza monografia stanowi kolejną z cyklu publikacji będących efektem konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (wcześniej Instytutu Organizacji i Zarządzania) pod wspólnym tytułem „Sukces organizacji”. Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do różnych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych. Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich.

 

Spis treści

WSTĘP . . . 7

JACEK RYBICKI

Wyzwania metodologiczne badań nad strategią behawioralną

w dobie gospodarki cyfrowej . . . . 9

AGNIESZKA WOŚ

Modele internacjonalizacji organizacji . . . . 27

BEATA WIERZBICKA

Społecznie odpowiedzialne postêpowanie jako źródło harmonijnego

rozwoju obszarów turystycznych .  . . . 47

JACEK RYBICKI, EMILIA DOBROWOLSKA

Zdolności sieciowe w kontekście kultury organizacyjnej innowacyjnego

przedsiębiorstwa – studium przypadku . . . . . 63

AGNIESZKA BITKOWSKA

Wybrane aspekty zintegrowanego zarz¹dzania procesowego

we współczesnych przedsiębiorstwach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89

AGNIESZKA JAGODA, TOMASZ KOŁAKOWSKI

Problemy funkcjonowania zespołów projektowych w łańcuchach dostaw –

doniesienia z badań empirycznych . .. . . 107

DAWID SZRAMOWSKI

Postęp procesu cyfryzacji i digitalizacji w małych i średnich przedsiębiorstwach

w wyniku zmian przepisów podatkowych na przykładzie Polski,

Czech i Węgier . . . . . . 121

ADAM E. SZCZEPANOWSKI

Czynniki kreatywności dla rozwoju innowacyjności w przedsiębiorstwach

województwa podlaskiego. . . . 137

JAROSŁAW SZREDER, PIOTR WALENTYNOWICZ

Nieruchomości wakacyjne jako innowacyjna forma kreowania wartości

przez dewelopera . . . . . . . 157

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej. Strategie, procesy i projekty”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *