Opis
Problemy Wczesnej Edukacji 2021, nr 2 (53)
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: red. nacz. Dorota Klus-Stańska
„Problemy Wczesnej Edukacji” to czasopismo naukowe, które publikuje oryginalne artykuły naukowe w językach polskim i angielskim, których tematyka wpisuje się w nurt badań nad dzieckiem i dzieciństwem oraz wczesną edukacją. Znajdujące się w czasopiśmie artykuły mają zarówno charakter teoretyczny, jak i empiryczny i wiążą namysł nad wczesną edukacją z innymi subdyscyplinami pedagogiki, takimi, jak: pedagogika ogólna, dydaktyka, pedagogika społeczna, pedeutologia, ale także z innymi dziedzinami wiedzy, czyli z filozofią i socjologią edukacji, antropologią kulturową, psychologią czy naukami prawnymi.
Spis treści
ROZPRAW I ARTYKUŁY
Krystyna Nowak-Fabrykowski, American children –
the challenges they are facing and helpful solutions .. . 7
Krzysztof Konarzewski, Czy program 500+ podwyższył osiągnięcia szkolne
uczniów z biedniejszych rodzin? .. . 22
Alicja Jurgiel-Aleksander, Rodzice o dobrej publicznej szkole dla swoich dzieci.
Fenomenograficzna ilustracja . 36
Wojciech Siegień, Dziecko w ramach wojny. Przypadek Donbasu . 50
Agnieszka Iwanicka, Digital skills of pupils aged 6–9 –
children’s and adults’ perspective . . 63
Bartłomiej Walczak, Marcin Sochocki, Program profilaktyki nadużywania Internetu
i mediów elektronicznych: komunikat z badań ewaluacyjnych . . 78
Dorota Zaworska-Nikoniuk, „Obyś swoje dzieci uczył” – rodzice najmłodszych uczniów
o edukacji zdalnej podczas pierwszej fazy pandemii COVID-19 . .. 91
Iga Kazimierczyk, Czy nuda w szkole może stanowić barierę w edukacji? .. 106
Ewelina Świdrak, Przygotowanie dzieci do pobytu w żłobku
w opinii rodziców i opiekunów w żłobkach .. . 120
Joanna Frankowiak, Stosunek studentów do stosowania kar cielesnych wobec dzieci . 135
Dorota Bronk, Epizody z codzienności dzieci nieśmiałych –
studium przypadku rodzeństwa . . 151
Małgorzata Kowalik-Olubińska, „Nie jesteś za młody, żeby zmieniać świat” –
studium przypadku zjawiska dziecięcego aktywizmu klimatycznego . . 165
Beata Adrjan, Obrazy rodziców w poradnikach dla nauczycieli.
Raport z badań wstępnych . . 178
Autorzy . . 193
Lista Recenzentów w 2021 roku . .. 194
Informacje dla Autorów . 197
Contents
STUDIES AND ARTICLES
Krystyna Nowak-Fabrykowski, American children –
the challenges they are facing and helpful solutions . . 7
Krzysztof Konarzewski, Did the 500+ program improve
the school performance of students from poorer families? . . 22
Alicja Jurgiel-Aleksander, Parents about a good public school
for their children. Phenomenographic illustration . . 36
Wojciech Siegień, A child in war frames. A case of Donbas . 50
Agnieszka Iwanicka, Digital skills of pupils aged 6–9 –
children’s and adults’ perspective . . . 63
Bartłomiej Walczak, Marcin Sochocki, Internet and electronic media abuse
prevention program: a communique from evaluation .. 78
Dorota Zaworska-Nikoniuk, “May you teach your own children” –
parents of the youngest pupils on distance learning
during the first phase of the COVID-19 pandemic . . . 91
Iga Kazimierczyk, Can boredom at school constitute an obstacle to education? . 106
Ewelina Świdrak, Preparation of toddlers for nursery
stay by their parents according to parents and caregivers . 120
Joanna Frankowiak, Attitude of university students
towards corporal punishment against children . . 135
Dorota Bronk, Episodes from the everyday life of shy children –
a case study of the siblings . . 151
Małgorzata Kowalik-Olubińska, “You are not too young to change the world” –
a case study of the phenomenon of children’s climate activism . . 165
Beata Adrjan, Images of parents in teachers’ guides. A preliminary research report . 178
Authors . . . 193
List of Reviewers in 2021. 194
Information for Authors .. . 200
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.