www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Problemy Wczesnej Edukacji 2021, nr 2 (53)

19,99  (w tym 5% VAT)

ISSN: 1734-1582

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 204

Format: 170 x 240 mm

Opis

Problemy Wczesnej Edukacji 2021, nr 2 (53)

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: red. nacz. Dorota Klus-Stańska

 

„Problemy Wczesnej Edukacji” to czasopismo naukowe, które publikuje oryginalne artykuły naukowe w językach polskim i angielskim, których tematyka wpisuje się w nurt badań nad dzieckiem i dzieciństwem oraz wczesną edukacją. Znajdujące się w czasopiśmie artykuły mają zarówno charakter teoretyczny, jak i empiryczny i wiążą namysł nad wczesną edukacją z innymi subdyscyplinami pedagogiki, takimi, jak: pedagogika ogólna, dydaktyka, pedagogika społeczna, pedeutologia, ale także z innymi dziedzinami wiedzy, czyli z filozofią i socjologią edukacji, antropologią kulturową, psychologią czy naukami prawnymi.

 

Spis treści

ROZPRAW I ARTYKUŁY

Krystyna Nowak-Fabrykowski, American children –

the challenges they are facing and helpful solutions .. . 7

Krzysztof Konarzewski, Czy program 500+ podwyższył osiągnięcia szkolne

uczniów z biedniejszych rodzin? .. . 22

Alicja Jurgiel-Aleksander, Rodzice o dobrej publicznej szkole dla swoich dzieci.

Fenomenograficzna ilustracja .  36

Wojciech Siegień, Dziecko w ramach wojny. Przypadek Donbasu . 50

Agnieszka Iwanicka, Digital skills of pupils aged 6–9 –

children’s and adults’ perspective . . 63

Bartłomiej Walczak, Marcin Sochocki, Program profilaktyki nadużywania Internetu

i mediów elektronicznych: komunikat z badań ewaluacyjnych . . 78

Dorota Zaworska-Nikoniuk, „Obyś swoje dzieci uczył” – rodzice najmłodszych uczniów

o edukacji zdalnej podczas pierwszej fazy pandemii COVID-19 . .. 91

Iga Kazimierczyk, Czy nuda w szkole może stanowić barierę w edukacji? .. 106

Ewelina Świdrak, Przygotowanie dzieci do pobytu w żłobku

w opinii rodziców i opiekunów w żłobkach .. . 120

Joanna Frankowiak, Stosunek studentów do stosowania kar cielesnych wobec dzieci . 135

Dorota Bronk, Epizody z codzienności dzieci nieśmiałych –

studium przypadku rodzeństwa . . 151

Małgorzata Kowalik-Olubińska, „Nie jesteś za młody, żeby zmieniać świat” –

studium przypadku zjawiska dziecięcego aktywizmu klimatycznego .  . 165

Beata Adrjan, Obrazy rodziców w poradnikach dla nauczycieli.

Raport z badań wstępnych . . 178

Autorzy . . 193

Lista Recenzentów w 2021 roku . .. 194

Informacje dla Autorów .  197

 

Contents

STUDIES AND ARTICLES

Krystyna Nowak-Fabrykowski, American children –

the challenges they are facing and helpful solutions .  . 7

Krzysztof Konarzewski, Did the 500+ program improve

the school performance of students from poorer families? .  . 22

Alicja Jurgiel-Aleksander, Parents about a good public school

for their children. Phenomenographic illustration . . 36

Wojciech Siegień, A child in war frames. A case of Donbas . 50

Agnieszka Iwanicka, Digital skills of pupils aged 6–9 –

children’s and adults’ perspective . . . 63

Bartłomiej Walczak, Marcin Sochocki, Internet and electronic media abuse

prevention program: a communique from evaluation .. 78

Dorota Zaworska-Nikoniuk, “May you teach your own children” –

parents of the youngest pupils on distance learning

during the first phase of the COVID-19 pandemic . . . 91

Iga Kazimierczyk, Can boredom at school constitute an obstacle to education? . 106

Ewelina Świdrak, Preparation of toddlers for nursery

stay by their parents according to parents and caregivers . 120

Joanna Frankowiak, Attitude of university students

towards corporal punishment against children . . 135

Dorota Bronk, Episodes from the everyday life of shy children –

a case study of the siblings .  . 151

Małgorzata Kowalik-Olubińska, “You are not too young to change the world” –

a case study of the phenomenon of children’s climate activism . . 165

Beata Adrjan, Images of parents in teachers’ guides. A preliminary research report .  178

Authors . . . 193

List of Reviewers in 2021. 194

Information for Authors .. . 200

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Problemy Wczesnej Edukacji 2021, nr 2 (53)”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *