Opis
Kreowanie sensów w komunikacji internetowej: mem, stereotyp, mit
Autor: Aleksandra Klimkiewicz Żanna Sładkiewicz Marcin Trendowicz
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Zagadnienia wpływu memów na kształtowanie opinii publicznej oraz silnie perswazyjnego charakteru przekazu wykorzystującego stereotypy oraz mity polityczne zostały przez autorów pracy Kreowanie sensów w komunikacji internetowej: mem, stereotyp, mit przedstawione w sposób systematyczny i wielostronny. Rozważania teoretyczne połączono z wnikliwą analizą bogatego materiału empirycznego. Wykorzystana literatura przedmiotu jest bardzo reprezentatywna. Książka znakomicie wpisuje się w nurt współczesnych rozważań dotyczących komunikacji i komunikowania się w przestrzeni internetowej, cyberkultury oraz funkcjonowania mitów i stereotypów w świadomości zbiorowej. Porządkuje i wzbogaca dotychczasowy stan wiedzy, a tym samym stanowi ważny wkład do rozwoju takich dziedzin językoznawstwa, jak lingwistyka kulturowa, dyskursologia czy pragmatyka komunikacji.
Z recenzji wydawniczej dr hab. Katarzyny Kuligowskiej, prof. UAM
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.