Opis
Konkurencja na polskim rynku usług transportu lotniczego
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Dariusz Tłoczyński
W publikacji przedstawiono możliwości rozwoju konkurencji na kilku płaszczyznach: na rynku międzygałęziowym oraz na rynkach wewnątrzgałęziowych pomiędzy przewoźnikami, pomiędzy portami lotniczymi oraz pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w sąsiedztwie portów lotniczych. Głównym celem pracy była identyfikacja czynników determinujących konkurencję i ocena ich wpływu oraz określenie kierunków rozwoju konkurencji na polskim rynku transportu lotniczego.
W pierwszej części, teoretycznej, uporządkowano podstawowe pojęcia z zakresu konkurencji i rynku transportowego. W drugiej, na podstawie przeprowadzonych badań w polskich portach lotniczych, dokonano nowatorskiej analizy profilu pasażerów korzystających z usług tej gałęzi, wskazano główne ich oczekiwania oraz przyczyny wyboru gałęzi i przewoźnika.
Ostatnią część stanowią scenariusze rozwoju konkurencji. Analizie poddano procesy prywatyzacyjne i innowacyjne, jako efekty rozwoju konkurencji, zwrócono uwagę także na główne problemy dotyczące pomocy publicznej w sektorze transportu lotniczego.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.