www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

El teatro en la clase de lengua extranjera (Zajęcia teatralne na lekcji języka obcego)

28,90 

ISBN: 978-83-7865-805-4

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 198

Format: 170 x 220 mm

oprawa miękka

Opis

El teatro en la clase de lengua extranjera (Zajęcia teatralne na lekcji języka obcego)

Autor: Nora Orłowska, Andrzej Orłowski

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Książka autorstwa pp. Nory Orłowskiej i Andrzeja Orłowskiego (…) jest owocem wieloletnich doświadczeń, jakie Autorzy zebrali prowadząc na Uniwersytecie Gdańskim warsztaty teatralne. (…) studenckie grupy teatralne występowały na wielu pokazach oraz festiwalach organizowanych w kraju i za granicą (…).

W syntetycznym wstępie Autorzy wymieniają kilka naczelnych cech, którymi powinna charakteryzować się sztuka teatralna pisana w celach dydaktycznych. (…) sztuki zebrane w książce w pełni spełniają opisane kryteria. Za ich podstawową zaletę uznałbym swoistego rodzaju dynamiczność, tak w sferze treści, jak i w warstwie językowej (…) sztuki naznaczone inteligentnym, czasami nawet dość absurdalnym humorem, które w błyskotliwy sposób nawiązują do aktualnych wydarzeń. Niektóre nie są pozbawione także wyraźnych celów poznawczych i mogą być wykorzystane w szeroko rozumianej praktyce szkolnej.

Z recenzji wydawniczej dr. hab. Marka Barana, prof. UŁ

 

Indice / Spis treści

El teatro en la clase de lengua extranjera

Introducción . . . . . . . . . . . . . . . . . 11

1. Nuestros objetivos . . . . . . . . . . 13

2. Nuestra tesis . . . . . . . . . . . . .. . . 13

3. La actividad teatral y la comunicación en una lengua extranjera . . . 13

4. La actividad en la clase . . . . . . . . . . 17

5. Elección de la obra . . . . . . . . . . . . . . 18

6. Encuesta sobre la participacion en el teatro estudiantil . . . 19

7. Cómo escribimos nuestras obras . . . . . 22

8. Nuestras obras . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23

No era una salchicha de Kaszubi. . . . . 24

Misterioso hallazgo en el mar . . . . . . .. . . . . 32

UFO en Chichiguagua . . . . . . . . . . . . . .  . . . . 38

Don Vouodiovsky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49

Viva el Comandante . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . 54

Cómo Paco de Vigo se encontró con Hevelius .. . . 60

Dakar en los Andes . . . . . . . . . .. . . . 65

Odisea del ámbar. . . . . . . . . . . . .. . . 74

¡Goooooool! . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . 82

Conclusiones . . . . . . . . . . . . . . . . . 90

Zajęcia teatralne na lekcji języka obcego

Wprowadzenie . . . . . . . . .  . . . 93

1. Nasze cele . . . . . . . . . . . . . 95

2. Nasze założenie . . . . . . . . . .. . . 95

3. Zajęcia teatralne i komunikacja w języku obcym . . .. . 95

4. Praca na zajęciach . . . .. . . 99

5. Wybór sztuki . . . . . . . . . 99

8 Indice / Spis treści

6. Ankieta na temat uczestnictwa w teatrze studenckim. . . . 100

7. Jak pisaliśmy nasze sztuki . . . .  . 103

8. Nasze sztuki . . . . . . . . 104

To nie była kiełbasa z Kaszub . . . . . . . . . . 105

Tajemnicze znalezisko w morzu . . . . . . . . 113

UFO w Chichiguagua. . . . . . .  . . 119

Don Vouodiovsky . . . . . . . . . . . . .  . 129

Viva el Comandante. . . . . . . . . .. . . . . 135

Jak Paco z Vigo spotkał się z Heweliuszem . . . . . 141

Dakar w Andach . . . . . . . . . . . .. . . 147

Bursztynowa odyseja. . . . . . . . . . . . .  . 158

Goooooool! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166

Wnioski . . . . . . . . . . . .. . 175

Anexo. Encuesta: El teatro estudiantil . . . . . . .. . . 176

Aneks. Ankieta: Teatr studencki. . . . . . . 177

Bibliografía /Bibliografia . . . . . . . . . . 178

Reportaje fotográfico / Fotorelacja . . . .  . . . 181

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o “El teatro en la clase de lengua extranjera (Zajęcia teatralne na lekcji języka obcego)”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *