Opis
Człowiek dorosły i jego uczenie się. Dziedzictwo idei teoretycznych i ich praktyczne implikacje
autorzy: Tomasz MALISZEWSKI, Eleonora SAPII-DREWNIAK, Władysława SZULAKIEWICZ
Akademia Marynarki Wojennej
Publikacja jest zbiorem przemyśleń różnych autorów nad wybranymi zagadnieniami historii edukacji dorosłych. Rozważania dotyczą okresu od końca XIX wieku aż do dziś. Przedmiotem analizy są głównie polskie koncepcje i programy oświatowe zawierające zarówno idee teoretyczne edukacji dorosłych, jak i ich praktyczne implikacje. Autorzy wykorzystali bogatą bazę źródłową, materiały archiwalne oraz współczesną literaturę przedmiotu, będącą przeglądem aktualnego stanu wiedzy związanego z podejmowaną problematyką.
W części pierwszej zatytułowanej Instytucjonalne i organizacyjne formy edukacji dorosłych autorzy podejmują następujące zagadnienia: prawne i organizacyjne podstawy oświaty dorosłych w okresie międzywojennym; dziedzictwo idei teoretycznych i ich praktyczna realizacja oświaty dorosłych; historia powstania i program działania Towarzystwa Kultury Polskiej; zaangażowanie działaczek w różnych formach upowszechniania oświaty wśród kobiet oraz program edukacji dorosłych w działalności kobiecych kół; dylematy wychowania żołnierzy w Polsce po 1918 roku; tradycje zdalnego kształcenia dorosłych w polskiej praktyce edukacyjnej.
Część drugą zatytułowaną Portrety oświatowców poświęcono życiu oraz działalności oświatowej i popularyzatorskiej wiedzy wśród dorosłych Edmunda Libańskiego i Marii Gomólińskiej.
W części trzeciej zatytułowanej Edukacja dorosłych po 1989 roku. Wybrane zagadnienia poruszono takie tematy, jak: edukacja dorosłych w projektach edukacyjnych i kulturalnych mniejszości narodowych i etnicznych w województwie pomorskim; rola i wartość szczecińskiej prasy pedagogicznej w doskonaleniu zawodowym nauczycieli w ostatnim dziesięcioleciu XX wieku; organizacja, cele i formy pracy z seniorami w Szczecińskim Humanistycznym Uniwersytecie Seniora w latach 2014–2021.
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.