Opis
Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Autorzy: Beata Majecka
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Książka jest efektem teoretycznych badań wartości behawioralnych stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, która jest obserwowana na rynku w postaci różnorodnych i zindywidualizowanych zachowań rynkowych poszczególnych podmiotów. Ze względu na swoją specyfikę, zjawisko stratyfikowania się przedsiębiorstw niewątpliwie wymaga interdyscyplinarnego podejścia. Takie swoiste uwarstwienie przestrzeni społeczno-gospodarczej przejawiające się grupowaniem podmiotów gospodarczych w wyodrębnionych warstwach wymusza wszechstronny ogląd – zarówno jego przyczyny, jak i skutki ujawniają się jednocześnie w wielu sferach.
W ramach badań, podjęto wysiłek opracowania i przedstawienia uniwersalnej metodologii badania stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, opartej na strukturalizmie antropologicznym i rozważaniach natury behawioralnej – zaproponowano metodologię strukturalizmu behawioralnego pozwalającą na odkrywanie elementów stanowiących strukturalne uwarunkowania procesów społeczno-gospodarczych wraz ze wzajemnymi powiązaniami pomiędzy nimi.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie
Rozdział 1. Stratyfikacja przedsiębiorstw
jako przedmiot badań ekonomicznych
1.1. Ontologia stratyfikacji społeczno-gospodarczej
1.2. Stratyfikacja przedsiębiorstw jako zjawisko ekonomiczne
1.3. Podejścia poznawcze w badaniach
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Rozdział 2. Strukturalizm behawioralny
jako metodologia poznawcza stratyfikacji przedsiębiorstw
2.1. Strukturalizm jako multimetodologia
2.2. Wartości poznawcze strukturalizmu behawioralnego
2.3. Strukturalizm behawioralny jako metodologia poznania
zróżnicowania przedsiębiorstw
Rozdział 3. Behawioralne uwarunkowania
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
3.1. Strukturalistyczne poznanie behawioralnych uwarunkowań
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
3.2. Identyfikacja behawioralnych uwarunkowań
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
3.3. Rola czynników behawioralnych
w stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Rozdział 4. Rynek jako czasoprzestrzeń identyfikacji
behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw.
4.1. Typologia rynku i jej ekonomiczne konsekwencje
4.2. Rynek jako obiektywna czasoprzestrzeń
stratyfikowania się przedsiębiorstw
4.3. Stratyfikacja ekonomiczna przedsiębiorstw
w strukturach czasoprzestrzennych rynku
Rozdział 5. Osobowość jako ontyczna cecha
behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw.
5.1. Genetyczne cechy behawioralnych wartości
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
5.2. Złożoność osobowościowa przedsiębiorstw
5.3. Osobowość przedsiębiorstw jako strukturalny czynnik
ich ekonomicznej stratyfikacji
Rozdział 6. Osobliwe zachowania rynkowe
jako emanacja behawioralnych wartości
stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw
6.1. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw jako identyfikatory
wartości behawioralnych
6.2. Osobliwe zachowania przedsiębiorstw w czasoprzestrzennym
zróżnicowaniu rynku
6.3. Wpływ behawioralnych wartości na generowanie osobliwych
zachowań rynkowych przedsiębiorstw
Podsumowanie i wnioski
Bibliografia
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.