www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Action research w praktyce. Nauczycielskie refleksje „w” działaniu i „nad” działaniami autorskimi

27,90  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-310-3

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 236

Format: A5

Opis

Action research w praktyce. Nauczycielskie refleksje „w” działaniu i „nad” działaniami autorskimi

autor: Agnieszka Nowak-Łojewska

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Propozycja wydania pracy zbiorowej pod redakcją Agnieszki Nowak-Łojewskiej pojawia się w momencie szczególnym dla kondycji oświaty. Po okresie strajków nauczycieli domagających się profesjonalnego uznania, po okresie zdalnej edukacji – ujawniającej z jednej strony odpowiedzialność osobistą nauczycieli za jakość oferowanej edukacji, a z drugiej coraz bardziej natarczywe próby centralizacji programowej i odgórną kontrolę – oddanie głosu nauczycielom w sprawie uwiarygodnienia ich kompetencji refleksyjno-krytycznych w zmienianiu kultury edukacji uznaję za ważne wydarzenie – jeśli nie równe, to zbliżone wagą do opublikowania pod redakcją Soni Nieto dwóch głośnych w Stanach Zjednoczonych książek napisanych wspólnie z nauczycielami – Dlaczego uczymy (Why We Teach) w 2005 roku i po ograniczeniu względnej autonomii w edukacji w roku 2014 – Dlaczego uczymy teraz (Why We Teach Now).

Opublikowanie auto-rekonstrukcji refleksji nauczycieli – odchodzących we własnej praktyce od dominujących w oświacie paradygmatów – wniesie nie tylko nową wiedzę do nauki o nauczaniu i nauczycielach, ale z całą pewnością może też wnieść znaczenie dla tytułowych bohaterów współkreujących zbiorową „opowieść”, osób związanych z nimi w środowiskach ich profesjonalnego zaangażowania, i last but not least, potencjalnych czytelników, reprezentujących zarówno światy praktyków, edukatorów, jak i profesjonalnych badaczy.

Z recenzji dr hab. Doroty Gołębniak, prof. DSW

 

Spis treści

Wprowadzenie 7

Część I

O badaniach w działaniu

Agnieszka Nowak-Łojewska

Badania w działaniu – podstawy teoretyczne i egzemplifikacje 15

Część II

Autorskie rozwiązania

z wykorzystaniem action research

Monika Wiśniewska-Kin

„Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie”.

Nauka czytania wyzwalająca myślenie z perspektywy autorki projektu 37

Weronika Kisiel

„Skutecznie zdziwiona” – nauczycielskie refleksje nad działaniami autorskimi 56

Jolanta Gałecka

Jak uczyłam hiszpańskiego dzieci anglojęzyczne – moje action research 74

Marta Kwella

Plan daltoński w przestrzeni edukacji leśnej 115

Anna Blokus-Szkodzińska

„Inteligencje personalne w pracy z dzieckiem”.

Autorski program dla nauczycieli i studentów pedagogiki 130

Sylwia Sergot

Filozofowanie z dziećmi. Autorski program

zajęć „Jestem dzieckiem. Myślę” 149

Anna Gajewska

Edukacja przyrodnicza dzieci wczesnoszkolnych.

Autorskie rozwiązanie z wykorzystaniem aktywności badawczej 178

Marlena Dudek

Autorski program „Uczymy się przez zajęcia praktyczne” dla uczniów

z niepełnosprawnością intelektualną 212

Zakończenie – refleksje nad refleksjami 234

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Action research w praktyce. Nauczycielskie refleksje „w” działaniu i „nad” działaniami autorskimi”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *