Opis
Infobrokerstwo – idee, koncepcje, rozwiązania praktyczne
pod redakcją Małgorzaty Kamińskiej i Tadeusza Wojewódzkiego
Wydawnictwo Ateneum Szkoły Wyższej
„Osoby legitymujące się kompetencjami niezbędnymi do aktywnego uczestnictwa w procesach informacyjnych i w działaniach z obszaru komunikacji wiedzy zwykle postrzega się jako przedstawicieli profesji oficjalnie usankcjonowanych, takich jak analityk informacji i raportów medialnych, analityk ruchu na stronach internetowych, bibliotekoznawca, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych, specjalista informacji naukowej technicznej i ekonomicznej, specjalista zarządzania informacją, oraz tych, nie ujętych jeszcze w oficjalnych klasyfikacjach zawodów, ale obecnych w realnej praktyce współczesnej organizacji, jak choćby profesjonalista wyszukiwania określonych treści, posiadający znajomość problematyki infrastruktury intelektualno-mentalnej organizacji, którego określić można mianem infobrokera systemowego(…)”. Fragment Wprowadzenia.
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
CZĘŚĆ 1
KONCEPCYJNE PODSTAWY INFOBROKERSTWA
ANNA PAŁUBICKA, Problemy integracji kulturowej w organizacji     15
TADEUSZ WOJEWÓDZKI, Komunikacja wiedzy     36
MATEUSZ BONECKI, ANNA MALITOWSKA, Rola infobrokera w procesie podejmowaniu decyzji zarządczych     120
JAROSŁAW BORUSZEWSKI, Integracja, kwantyfikacja, optymalizacja – narzędzia konceptualne infobrokera systemowego     142
CZĘŚĆ 2
ORGANIZACYJNO-PRAWNE ASPEKTY INFOBROKERSTWA
MAŁGORZATA KOWALSKA, Infobroker – definicja misji, zadania i kompetencje     161
PRZEMYSŁAW KRYSIŃSKI, Ośrodki kształcenia infobrokerów w Polsce     194
ANETA JANUSZKO-SZAKIEL, Funkcjonowanie infobrokeringu w Niemczech – wybrane zagadnienia     202
IGA BAŁOS, Komunikacja wiedzy a ochrona własności intelektualnej     219
MICHAŁ BARAŃSKI, Brokerstwo informacji w wybranych systemach prawnych     256
CZĘŚĆ 3
PRAGMATYKA INFOBROKERSKA
PRZEMYSŁAW KRYSIŃSKI, MAŁGORZATA KOWALSKA, NATALIA PAMUŁA-CIEŚLAK, Warsztat pracy infobrokera     273
SABINA CISEK, Wyszukiwanie informacji o firmach w Internecie – wybrane aspekty     311
GRZEGORZ JÓZEFIAK, Rola MDMTM w praktyce diagnostycznej współczesnej organizacji     324
ADAM WOJEWÓDZKI, TADEUSZ WOJEWÓDZKI, Wykorzystanie techniki kwantowania wiedzy do realizacji zadań poznawczych i praktycznych     347
NOTY O AUTORACH 373












Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.