Opis
Współczesne uwarunkowania procesów zarządzania przestrzenią w Polsce
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Grażyna Chaberek-Karwacka (red.)
Celem niniejszej książki jest analiza czynników prawnych, urbanistycznych, architektonicznych, przyrodniczych, ekonomicznych i społecznych, które mają wpływ zarówno na kształt przestrzeni, jak i na możliwości oraz sposoby zarządzania nią w taki sposób, by tworzyła dobre środowisko życia dla zamieszkującej ją społeczności. Ideą opracowania było ujęcie interdyscyplinarne problematyki zarządzania przestrzenią oraz ładu przestrzennego z wykorzystaniem dorobku naukowego pracowników Instytutu Geografii.
Spis treści
Noty o autorach
Wprowadzenie
Grażyna Chaberek-Karwacka
Część I
Urbanistyczno-planistyczne uwarunkowania zarządzania przestrzenią
jako zadanie mieszkańców i władz lokalnych
Rozdział 1. Zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego ustalone
w planach miejscowych na przykładzie wybranych gmin obszaru
funkcjonalnego aglomeracji Trójmiasta (Alicja K. Zawadzka)
Rozdział 2. Znaczenie przestrzeni publicznych w kształtowaniu ładu
przestrzennego w miastach (Artur Kostarczyk)
Rozdział 3. Partycypacja mieszkańców w zarządzaniu przestrzenią
(Mariusz Czepczyński, Katarzyna Szołucha)
Część II
Środowiskowe i ekonomiczne uwarunkowania kształtowania
przestrzeni lądowych i morskich
Rozdział 4. Przyrodnicze uwarunkowania gospodarowania przestrzenią
(Mariusz Kistowski)
Rozdział 5. Morskie uwarunkowania ładu przestrzennego
(Tadeusz Palmowski)
Rozdział 6. Internalizacja kosztów środowiskowych jako problem
ekonomiczny w kształtowaniu przestrzeni (Zdzisław Kordel,
Grażyna Chaberek-Karwacka)
Część III
Społeczne uwarunkowania kształtowania przestrzeni
Rozdział 7. Wpływ procesów demografi cznych oraz przemian społecznych
na kształtowanie przestrzeni (Aleksandra Cicharska)
Rozdział 8. Procesy społeczno-przestrzenne w krajobrazie kulturowym Polski
(Lucyna Przybylska)
Rozdział 9. Przestrzeń szkolna społecznie uwarunkowana (Aleksandra Sęk)
Spis rycin
Spis tabel
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.