www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

„W” jak wojna, „W” jak wojsko. Dziecięce interpretacje rzeczywistości

39,00  (w tym 5% VAT)

ISBN 978-83-961549-2-7

Wydawca: Akademia Marynarki Wojennej

Rok wydania: 2021

Objętość: s. 156

Format B5; okładka miękka, foliowana

Opis

„W” jak wojna, „W” jak wojsko. Dziecięce interpretacje rzeczywistości. Konteksty rozwojowe i edukacyjne

autorzy: Anna WASILEWSKA, Małgorzata KARCZMARZYK

Akademia Marynarki Wojennej

 

Wojna jest współcześnie tematem „gorącym” społecznie, nawet w miejscach, w których od drugiej wojny światowej panuje pokój. Świadomość zagrożenia wojną konstruowana jest w rozmaitych doświadczeniach kul- turowych – z udziałem przekazów medialnych, historycznych, filmów, literatury, opowieści naocznych świadków. Takie doświadczenia dotyczą także polskich dzieci, które dowiadują się o konfliktach wojennych – toczących się, kiedyś czy obecnie, na całym świecie, także tuż za naszą granicą – z telewizji, Internetu oraz z rozmów i opowieści dorosłych. Fikcjonalne i historyczne obrazy wojny dziecko znajduje w książkach (m.in. lekturach szkolnych), filmach, grach komputerowych, sztuce ikonicznej. Wszystkie te złożone doświadczenia wykorzystywane są w kreacjach dziecięcych, takich jak zabawa, rysunek czy opowieści. My proponujemy przyjrzeć się tym dziecięcym interpretacjom, by móc odnieść się do nich w propozycjach edukacyjnych. Warto zadać pytanie, czy w szkole bierze się pod uwagę te dziecięce obrazy świata i jaka jest edukacyjna odpowiedź na horyzont oczekiwań kulturowych współczesnych dzieci.

Struktura książki odnosi się do logiki teorii ugruntowanej, która stanowi tu rodzaj szkieletu dla umocowania kolejnych etapów badań. Zaczynamy od zarysowania ramy teoretycznej, która pozwala wyznaczyć miejsce określonych badań w odpowiednich dziedzinach nauki i dyskursach oraz ustalić tzw. pojęcia uczulające, stanowiące punkt wyjścia dla badacza. W tym też rozdziale zostaje opisana podstawa teoretyczna do opracowania metodologii badań własnych. Następnie prezentujemy założenia metodologiczne dla naszego projektu badaw- czego. Metodologia analizy danych w teorii ugruntowanej wymaga odwołania do rozmaitych kontekstów, toteż prezentujemy także opis kontekstu zewnętrznego, by w następnym etapie przejść do analizy danych oraz ich kategoryzowania, co pozwoli w sposób uogólniony opisać znaczenia, jakie dzieci przypisują pojęciom „wojsko” i „wojna” [ze Wstępu].

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „„W” jak wojna, „W” jak wojsko. Dziecięce interpretacje rzeczywistości”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *