Opis
Uwarunkowania sukcesu organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Emilia Dobrowolska, Beata Wierzbicka (red.)
Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Gospodarka cyfrowa i tradycyjna przenikają się współcześnie tak ściśle, iż trudno je rozgraniczyć. Dla sukcesu organizacji kluczowe staje się zrozumienie charakterystyki i dynamiki uwarunkowań, w których przedsiębiorstwa i instytucje publiczne funkcjonują.
Skuteczni menedżerowie twierdzą, że przetrwanie organizacji zależy od umiejętności jej liderów do elastycznego reagowania na niespodzianki i wyzwania rynku. Wrażliwość menedżerów na odczytywanie tych wyzwań jest czynnikiem przesądzającym o poziomie i sposobie reagowania na nie w procesach przystosowawczych organizacji, którymi zarządzają.
W nadchodzącej przyszłości wygrywać będą nie te firmy, których liderzy podążają za przejściowymi modami i fantazjami, ale te, które potrafią zintegrować nową wiedzę i nowe możliwości z własnym zrozumieniem podstawowych prawd o sukcesie biznesu.
Niniejsza monografia to kolejna pozycja z cyklu publikacji będących efektem konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (wcześniej Instytutu Organizacji i Zarządzania) pod wspólnym tytułem „Sukces organizacji”. Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do różnych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych. Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich.
Spis treści
Wstęp (Emilia Dobrowolska, Beata Wierzbicka) . . 7
Alicja Smolbik-Jęczmień, Patrycja Paleń-Tondel, Joanna Michalik
Szanse i zagrożenia wielopokoleniowości
na rynku pracy – refleksje z badań . . . 9
Monika Domagalska-Ilińska, Paweł Pliszka
Reasons for concealing disability in the labor market . . 27
Zdzisława Pocierznicka
Rola Programu 500+ a cele zarządzania zasobami ludzkimi
w przedsiębiorstwie . . . 53
Barbara Chomątowska, Jolanta Grzebieluch, Iwona Janiak-Rejno,
Dorota Kiedik, Agnieszka Żarczyńska-Dobiesz
Przedstawiciele pokolenia Z jako przyszli pracownicy
sektora ochrony zdrowia – wyniki badania studentów
ostatniego roku Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu . .. 73
Monika Rutkowska
Uwarunkowania zdolności absorpcyjnej pracowników naukowych . 97
Agata Borowska-Pietrzak
Charakterystyka determinant satysfakcji zawodowej
urzędników na przykładzie wybranych instytucji
administracji samorządowej w Polsce . . .. 115
Tomasz Kawka
Diagnoza kompetencji menedżerskich
w publicznych instytucjach kultury w Polsce . . . 129
Irene Malgina
The role of the state in the development
of the entrepreneurial ecosystem: Case of Belarus . . .. 149
Piotr Sliż, Elżbieta Wojnicka-Sycz, Candace TenBrink
External determinants of luxury car sales in Poland . . 163
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.