www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Uwarunkowania sukcesu organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej

22,90  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-250-2

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 180

Format: A5

Opis

Uwarunkowania sukcesu organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Emilia Dobrowolska, Beata Wierzbicka (red.)

 

Jesteśmy świadkami rewolucji informacyjnej, która przyczynia się do transformacji społeczeństwa i gospodarki. Gospodarka cyfrowa i tradycyjna przenikają się współcześnie tak ściśle, iż trudno je rozgraniczyć. Dla sukcesu organizacji kluczowe staje się zrozumienie charakterystyki i dynamiki uwarunkowań, w których przedsiębiorstwa i instytucje publiczne funkcjonują.

Skuteczni menedżerowie twierdzą, że przetrwanie organizacji zależy od umiejętności jej liderów do elastycznego reagowania na niespodzianki i wyzwania rynku. Wrażliwość menedżerów na odczytywanie tych wyzwań jest czynnikiem przesądzającym o poziomie i sposobie reagowania na nie w procesach przystosowawczych organizacji, którymi zarządzają.

W nadchodzącej przyszłości wygrywać będą nie te firmy, których liderzy podążają za przejściowymi modami i fantazjami, ale te, które potrafią zintegrować nową wiedzę i nowe możliwości z własnym zrozumieniem podstawowych prawd o sukcesie biznesu.

Niniejsza monografia to kolejna pozycja z cyklu publikacji będących efektem konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego (wcześniej Instytutu Organizacji i Zarządzania) pod wspólnym tytułem „Sukces organizacji”. Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do różnych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych. Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich.

 

Spis treści

Wstęp (Emilia Dobrowolska, Beata Wierzbicka) . . 7

Alicja Smolbik-Jęczmień, Patrycja Paleń-Tondel, Joanna Michalik

Szanse i zagrożenia wielopokoleniowości

na rynku pracy – refleksje z badań . . . 9

Monika Domagalska-Ilińska, Paweł Pliszka

Reasons for concealing disability in the labor market . . 27

Zdzisława Pocierznicka

Rola Programu 500+ a cele zarządzania zasobami ludzkimi

w przedsiębiorstwie . . . 53

Barbara Chomątowska, Jolanta Grzebieluch, Iwona Janiak-Rejno,

Dorota Kiedik, Agnieszka Żarczyńska-Dobiesz

Przedstawiciele pokolenia Z jako przyszli pracownicy

sektora ochrony zdrowia – wyniki badania studentów

ostatniego roku Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu . .. 73

Monika Rutkowska

Uwarunkowania zdolności absorpcyjnej pracowników naukowych  . 97

Agata Borowska-Pietrzak

Charakterystyka determinant satysfakcji zawodowej

urzędników na przykładzie wybranych instytucji

administracji samorządowej w Polsce . . .. 115

Tomasz Kawka

Diagnoza kompetencji menedżerskich

w publicznych instytucjach kultury w Polsce . . . 129

Irene Malgina

The role of the state in the development

of the entrepreneurial ecosystem: Case of Belarus . . .. 149

Piotr Sliż, Elżbieta Wojnicka-Sycz, Candace TenBrink

External determinants of luxury car sales in Poland . .  163

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Uwarunkowania sukcesu organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *