www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Uwarunkowania rozwoju logistyki przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym

25,90  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-7865-921-1

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 218

Format: 160 x 220 mm

Opis

Uwarunkowania rozwoju logistyki przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym

Autorzy: Agnieszka Szmelter-Jarosz

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Powstaniu niniejszej pracy przyświecał cel przybliżenia Czytelnikom tematyki rozwoju logistyki w przemyśle motoryzacyjnym, a szczególnie tych uwarunkowań, które w sposób istotny wpisują się w kształtowanie nowych koncepcji logistycznych, wspierających procesy podstawowe w globalnych łańcuchach dostaw branży motoryzacyjnej.

Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych tematyką logistyki, zwłaszcza nowymi koncepcjami logistycznymi, związanymi ze zmianami w globalnym środowisku biznesowym. Również osoby niezwiązane na co dzień z logistyką mogą w tej książce znaleźć dla siebie interesujące wiadomości, które dotyczą np. rozwoju technologii lub powstania nowych usług, a treść prezentowana z punktu widzenia rozwoju logistyki może zachęcić do spojrzenia na znane im procesy z innej perspektywy. Przemysł motoryzacyjny jest bowiem doskonałym przykładem wdrażania nowych rozwiązań logistycznych, które są później wykorzystywane w innych branżach gospodarki. Być może Czytelnik, zapoznając się z treścią książki, uświadomi sobie wysoki poziom skomplikowania działań logistycznych towarzyszących procesom produkcji w największych przedsiębiorstwach na świecie, z czego zwykle nie zdaje sobie sprawy na co dzień.

 

SPIS TREŚCI

Przedmowa . 7

Wstęp . 9

1. Cechy strukturalne przemysłu motoryzacyjnego . 21

1.1. Proces rozwoju branży motoryzacyjnej w okresie 1970–2015 . 21

1.2. Regionalizacja popytu i podaży w przemyśle motoryzacyjnym . 29

1.2.1. Przemysł motoryzacyjny w krajach Triady . 29

1.2.2. Przemysł motoryzacyjny w krajach BRIC i Afryki . . . 34

1.3. Prognozowane zmiany w branży . 37

2. Logistyka w przemyśle motoryzacyjnym . 43

2.1. Kształtowanie łańcuchów dostaw . 43

2.2. Logistyka w produkcji . . . . . . . . . . . . . . . 58

2.3. Czynniki kształtujące relacje producentów z dostawcami . 66

2.4. Strategie hybrydowe jako wymóg konkurencyjności w branży . 75

3. Złożoność systemów w przemyśle motoryzacyjnym . 81

3.1. Złożoność w przemyśle motoryzacyjnym . 81

3.2. Stymulatory i skutki złożoności . 87

3.3. Zarządzanie złożonością . 108

3.4. Specyfika zarządzania złożonością w przemyśle

motoryzacyjnym . 119

4. Determinanty kształtowania logistyki przyszłości w przemyśle

motoryzacyjnym . 125

4.1. Wpływ megatrendów na kształtowanie strategii logistycznych

w przemyśle motoryzacyjnym . 125

4.2. Wymagania środowiskowe . 137

4.3. Zmiany technologiczne . 143

4.4. Samosterowanie i agenci software’owi . 155

4.5. Rozwój aut autonomicznych . 160

4.6. Koncepcje Internet of Cars i connected car . 167

4.7. Filozofia sharing economy w branży motoryzacyjnej . 175

Podsumowanie . 187

Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . 191

Spis rysunków . 215

Spis tabel . 217

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Uwarunkowania rozwoju logistyki przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *