Opis
Uwarunkowania rozwoju logistyki przyszłości w przemyśle motoryzacyjnym
Autorzy: Agnieszka Szmelter-Jarosz
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Powstaniu niniejszej pracy przyświecał cel przybliżenia Czytelnikom tematyki rozwoju logistyki w przemyśle motoryzacyjnym, a szczególnie tych uwarunkowań, które w sposób istotny wpisują się w kształtowanie nowych koncepcji logistycznych, wspierających procesy podstawowe w globalnych łańcuchach dostaw branży motoryzacyjnej.
Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych tematyką logistyki, zwłaszcza nowymi koncepcjami logistycznymi, związanymi ze zmianami w globalnym środowisku biznesowym. Również osoby niezwiązane na co dzień z logistyką mogą w tej książce znaleźć dla siebie interesujące wiadomości, które dotyczą np. rozwoju technologii lub powstania nowych usług, a treść prezentowana z punktu widzenia rozwoju logistyki może zachęcić do spojrzenia na znane im procesy z innej perspektywy. Przemysł motoryzacyjny jest bowiem doskonałym przykładem wdrażania nowych rozwiązań logistycznych, które są później wykorzystywane w innych branżach gospodarki. Być może Czytelnik, zapoznając się z treścią książki, uświadomi sobie wysoki poziom skomplikowania działań logistycznych towarzyszących procesom produkcji w największych przedsiębiorstwach na świecie, z czego zwykle nie zdaje sobie sprawy na co dzień.
SPIS TREŚCI
Przedmowa . 7
Wstęp . 9
1. Cechy strukturalne przemysłu motoryzacyjnego . 21
1.1. Proces rozwoju branży motoryzacyjnej w okresie 1970–2015 . 21
1.2. Regionalizacja popytu i podaży w przemyśle motoryzacyjnym . 29
1.2.1. Przemysł motoryzacyjny w krajach Triady . 29
1.2.2. Przemysł motoryzacyjny w krajach BRIC i Afryki . . . 34
1.3. Prognozowane zmiany w branży . 37
2. Logistyka w przemyśle motoryzacyjnym . 43
2.1. Kształtowanie łańcuchów dostaw . 43
2.2. Logistyka w produkcji . . . . . . . . . . . . . . . 58
2.3. Czynniki kształtujące relacje producentów z dostawcami . 66
2.4. Strategie hybrydowe jako wymóg konkurencyjności w branży . 75
3. Złożoność systemów w przemyśle motoryzacyjnym . 81
3.1. Złożoność w przemyśle motoryzacyjnym . 81
3.2. Stymulatory i skutki złożoności . 87
3.3. Zarządzanie złożonością . 108
3.4. Specyfika zarządzania złożonością w przemyśle
motoryzacyjnym . 119
4. Determinanty kształtowania logistyki przyszłości w przemyśle
motoryzacyjnym . 125
4.1. Wpływ megatrendów na kształtowanie strategii logistycznych
w przemyśle motoryzacyjnym . 125
4.2. Wymagania środowiskowe . 137
4.3. Zmiany technologiczne . 143
4.4. Samosterowanie i agenci software’owi . 155
4.5. Rozwój aut autonomicznych . 160
4.6. Koncepcje Internet of Cars i connected car . 167
4.7. Filozofia sharing economy w branży motoryzacyjnej . 175
Podsumowanie . 187
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . 191
Spis rysunków . 215
Spis tabel . 217
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.