Opis
Sektorowe uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw
Autor: Paweł Antonowicz, Ewa Malinowska, Jędrzej Siciński (red.)
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Motywem przewodnim tego wielotomowego zbioru artykułów naukowych jest przedsiębiorstwo w obliczu nowych trendów społeczno-ekonomicznych. Autorzy skupili się na współczesnych problemach funkcjonowania oraz rozwoju przedsiębiorstw. W dynamicznym środowisku biznesowym konieczne staje się stosowanie skutecznych narzędzi, metod oraz technik zarządzania, zapewniających przewagę konkurencyjną i długookresowe budowanie wartości firmy na rynku. Interdyscyplinarność wiedzy, jaka wykorzystywana jest w zarządzaniu przedsiębiorstwem determinuje konieczność ciągłego poszukiwania rozwiązań, które sprawdziły się w wybranych organizacjach, sektorach, czy szerzej – gospodarkach.
SPIS TREŚCI
Paweł Antonowicz, Ewa Malinowska, Jędrzej Siciński
Znaczenie analiz sektorowych w zmieniającym się otoczeniu prawnym,
ekonomicznym, społecznym i technologicznym współczesnych
przedsiębiorstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Michał Bryś
Nowe uwarunkowania zarządzania informacją w e-przedsiębiorstwach
w świetle RODO . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
Andrzej Kamiński
Standardy interoperacyjności oprogramowania w perspektywie
Przemysł 4.0 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
Agnieszka Sałek-Imińska
Mikroekonomiczne determinanty bezpieczeństwa ekonomicznego
przedsiębiorstw na przykładzie sektora ubezpieczeniowego . . . . . . . 47
Marta Przychodzka
Wpływ certyfikacji systemu zarządzania na proces zarządzania ryzykiem
w obliczu nowelizacji normy ISO 9001:2015 (na przykładzie przedsiębiorstw
z branży spożywczej) 65
Natalia Mańkowska
Rozwój i przetrwanie start-upów w branży technologii reklamowych
w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
Anna Młynkowiak-Stawarz
Marketing wielokanałowy w sieciach handlowych drogerii 93
Marcin Serwiński
Wykorzystanie stref czasowych we współpracy jednostek R&D
sektora automotive 109
Magdalena Anna Kropiwnicka
Rola i znaczenie wzornictwa przemysłowego w branży modowej . . . . 123
Krzysztof Knop
Ocena ważności czynników koncepcji rozwoju w przedsiębiorstwie
z branży obuwniczej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
Małgorzata Sztorc
Marka korporacyjna jako strategiczny instrument budowania przewagi
konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora usług hotelarskich . . . . . . 159
Jowita Świerczyńska
Jakość obsługi celnej a konkurencyjność przedsiębiorstw uczestniczących
w obrocie międzynarodowym . . . . . . . . . . . . . . . . 185
Piotr Pietrzak
Efektywność i skuteczność procesu kształcenia na przykładzie
publicznych uczelni technicznych w Polsce . . . . . . . . . . . . 205
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.