www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Problemy Wczesnej Edukacji 2021, nr 1 (52)

19,99  (w tym 5% VAT)

ISSN: 1734-1582

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 210

Format: 170×240 mm

Opis

Problemy Wczesnej Edukacji 2021, nr 1 (52)

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: red. nacz. Dorota Klus-Stańska

 

„Problemy Wczesnej Edukacji” to czasopismo naukowe, które publikuje oryginalne artykuły naukowe w językach polskim i angielskim, których tematyka wpisuje się w nurt badań nad dzieckiem i dzieciństwem oraz wczesną edukacją. Znajdujące się w czasopiśmie artykuły mają zarówno charakter teoretyczny, jak i empiryczny i wiążą namysł nad wczesną edukacją z innymi subdyscyplinami pedagogiki, takimi, jak: pedagogika ogólna, dydaktyka, pedagogika społeczna, pedeutologia, ale także z innymi dziedzinami wiedzy, czyli z filozofią i socjologią edukacji, antropologią kulturową, psychologią czy naukami prawnymi.

 

Spis treści

ROZPRAWY I ARTYKUŁY

Urszula Szuścik, Bazgrota w twórczości plastycznej dziecka –

obszar wciąż niedoceniany . . . . 7

Marzenna Nowicka, W świecie poznanych i „niepoznanych” liter, czyli o kontynuacji

bezsensów w instytucjonalnych praktykach nauki czytania i pisania dzieci .  . 18

Monika Wiśniewska-Kin, Eliza Rybska, Reprezentacje obiektów przyrodniczych

z dziecięcej perspektywy . . . 38

Jan Amos Jelinek, Rozumienie przez dzieci 6-, 7- i 8-letnie

występowania wody w gruncie . . . . 50

Agnieszka Nowak-Łojewska, Podążając śladem dziecięcego rozumienia

świata społecznego. Uwagi na marginesie badań mozaikowych .. . 64

Tomasz Nowicki, Ludzkie zoo w percepcji dzieci . 82

Agnieszka Bojarska-Sokołowska, Wykorzystanie STEAM-owego projektu

w kształtowaniu wybranych pojęć geometrycznych u przedszkolaków .  . 98

Monika Czajkowska, Klaudia Mróz, Nauczyciele wychowania przedszkolnego

i klas I–III wobec edukacji matematycznej z wykorzystaniem nowych technologii . .. 113

WDROŻENIA I PRAKTYKI

Monika Wiśniewska-Kin, Kiedy koniec wieńczy dzieło.

Skuteczne zdziwienie „w teatrze życia codziennego” .  129

Jolanta Kruk, Kamila Zdanowicz-Kucharczyk, Mindtoyness – zestawy dydaktyczne

rozwijające zmysły i uważność poznawczą. Wykorzystanie badań ewaluacyjnych

w praktyce pedagogicznej .. . 142

Joanna Rokita-Jaśkow, Werona Król-Gierat, Preparing teachers

of Early Childhood Education to teach a foreign language:

the PEPELINO portfolio in practice . .. 153

Alina Kalinowska-Iżykowska, W poszukiwaniu rozumowania matematycznego

najmłodszych uczniów – doniesienie z badań wdrożeniowych . . 170

Kalina Jastrzębowska, Opening tasks, opening minds –

a rediscovery of the open-ended approach . .. . 181

List do Redakcji . . . . 196

Odpowiedź na list do Redakcji . .. 199

Autorzy . . 201

Informacje dla Autorów . . 203

Contents

STUDIES AND ARTICLES

Urszula Szuścik, Scribble in a child’s art work – an area still underestimated . . . 7

Marzenna Nowicka, In the world of known and “unknown” letters,

that is about the continuation of nonsense in institutional practices

of learning children to read and to write .  18

Monika Wiśniewska-Kin, Eliza Rybska, Representations of natural objects

from a child’s perspective . . 38

Jan Amos Jelinek, Understanding of water in the ground

by 6, 7 and 8-year-old children . . 50

Agnieszka Nowak-Łojewska, Following in the footsteps of a child’s understanding

of the social world. Notes on the margin of mosaic research .. 64

Tomasz Nowicki, Children’s perception of the Human Zoo .. . 82

Agnieszka Bojarska-Sokołowska, The use of STEAM project

in shaping selected geometric concepts in preschoolers . . 98

Monika Czajkowska, Klaudia Mróz, Pre-school education teachers and primary school

teachers towards mathematical education with the use of new technologies . .. 113

IMPLEMENTATIONS AND PRACTICES

Monika Wiśniewska-Kin, When the end crowns the work. Effective astonishment

“in the theater of everyday life” . . 129

Jolanta Kruk, Kamila Zdanowicz-Kucharczyk, Didactic sets to develop senses

and cognitive mindfulness. The use of evaluation research in pedagogical practice .. 142

Joanna Rokita-Jaśkow, Werona Król-Gierat, Preparing teachers of Early

Childhood Education to teach a foreign language: the PEPELINO portfolio in practice . . 153

Alina Kalinowska-Iżykowska, In search of the youngest students’ mathematical

reasoning – a research report . . 170

Kalina Jastrzębowska, Opening tasks, opening minds –

a rediscovery of the open-ended approach . . . 181

Letter to Editor . .. 196

Answer to the letter to Editor . .. . 199

Authors . . . 201

Information for Authors . .  206