Opis
Organizacje w warunkach gospodarki cyfrowej
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Piotr Wróbel
Ostatnie lata przyniosły szybki rozwój gospodarki cyfrowej, przenikającej się z gospodarką tradycyjną tak ściśle, iż trudno je rozgraniczyć. Czynnikiem, który przyspieszył digitalizację gospodarek na całym świecie, stała się pandemia COVID-19, która wybuchła w 2020 roku. Ten burzliwy okres oznacza dla wielu organizacji konieczność zmierzenia się z fundamentalnymi pytaniami o przyszły model swojego funkcjonowania. Zmiany w dotychczasowych modelach obejmować będą szereg składowych, od strategii organizacji aż po struktury, procesy i systemy, dzięki czemu organizacje będą mogły lepiej przystosować się do nowych wyzwań.
Niniejsza monografia stanowi kolejną publikację z cyklu stanowiącego efekt konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego pod wspólnym tytułem „Sukces organizacji”. Na prezentowaną publikację składa się zbiór artykułów, które odnosząc się do różnych problemów zarządzania organizacjami w warunkach gospodarki cyfrowej, stanowią wyniki badań teoretycznych i empirycznych. Monografia powstała w wyniku zaangażowania autorów pochodzących z wiodących krajowych ośrodków akademickich.
Spis treści
Wstęp 7
Jacek Rybicki
Przegląd paradygmatów w zarządzaniu strategicznym 9
Wojciech Machel
Odporność organizacyjna – czynnik sukcesu czy próba
rekonfiguracji podejścia do strategii? 23
Anita Perska
Podejścia do strategii na przykładzie strategii rozwoju gmin –
perspektywa zarządzających gminami 41
Monika Zajkowska, Anna Skowronek-Mielczarek,
Aleksandra Stanek-Kowalczyk
Wykorzystanie pandemii COVID-19 jako stymulatora działalności
innowacyjnej w małych i średnich przedsiębiorstwach 53
Beata Wierzbicka
Społecznie odpowiedzialna filozofia zarządzania bankiem
jako źródło pozytywnych relacji z klientem 71
Alan Balla
Ewolucja czasu pracy – historia i przyszłość 91
Anna Czaplewska, Agnieszka Kotowska, Klaudia Laskowska, Piotr Sliż
Identyfikacja barier i korzyści w realizacji pracy zdalnej
z perspektywy różnych pokoleń pracowników
w trakcie COVID-19 111
Piotr Sliż, Emilia Dobrowolska
Rynek usług generowanych z wykorzystaniem technologii
sztucznej inteligencji – przegląd organizacji w Europie
Środkowo-Wschodniej 137
Piotr Wróbel, Ewa Wyszkowska-Wróbel
Wykorzystanie mediów społecznościowych w budowaniu relacji
z interesariuszami przez muzea 157
Mirosław Czapiewski, Sebastian Susmarski
Ekonomiczno-organizacyjne uwarunkowania komercjalizacji
badań w instytucjach badawczo-dydaktycznych:
studium przypadku 173
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.