Opis
Organizacja loterii promocyjnych w Polsce – nadzór, aspekty prawne i podatkowe (z suplementem elektronicznym)
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp z o.o.
autor: dr Beata Wentura-Dudek
Prawidłowe zorganizowanie loterii promocyjnej bez określonej wiedzy i doświadczenia nie jest łatwym zadaniem. Publicznoprawne aspekty loterii promocyjnych implikują szereg czynności i działań, które należy wykonać, aby właściwie przeprowadzić taką grę hazardową. Trzeba też pamiętać, że organizacja gier hazardowych, takich jak loterie, bez wymaganego zezwolenia lub niezgodnie z otrzymanym zezwoleniem może spowodować nałożenie na organizatora kar przez urząd celno-skarbowy, który jest organem kontrolującym organizację i przeprowadzenie gier.
Książka stanowi zbiór ważnych informacji dotyczących organizacji loterii promocyjnych w Polsce. Omówiono w niej prawne i podatkowe zasady organizacji gier hazardowych, będących najczęściej wykorzystywanym narzędziem skutecznej promocji produktów i usług przez przedsiębiorców, media, agencje reklamowe, centra handlowe, instytucje finansowe, wydawnictwa, influencerów. Publikacja zawiera harmonogramy prac, przykłady i wzory dokumentów (w tym m.in. regulamin loterii promocyjnej, regulamin pracy komisji, protokół z losowania nagród czy z przekazania nagrody w loterii) oraz akty prawne niezbędne do prawidłowego przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia loterii. Zamieszczone informacje będą pomocne w kontaktach z urzędami, w realizacji ustawowych obowiązków podczas organizacji loterii promocyjnych oraz podczas szkoleń dla osób ubiegających się o zaświadczenia uprawniające do nadzoru nad tego rodzaju grami hazardowymi.
Spis treści
Wykaz skrótów …7
Wstęp ……9
Rozdział 1. Loterie promocyjne, aspekty teoretyczne ..13
1.1. Loteria promocyjna jako gra hazardowa, definicje …. 13
1.2. Losowość jako ważny element organizacji loterii ….. 16
1.3. Korzyści związane z organizacją loterii promocyjnych … 17
Rozdział 2. Podstawy prawne organizacji loterii promocyjnych w Polsce … 21
2.1. Rys historyczny loterii promocyjnych w Polsce … 21
2.2. Ustawy i rozporządzenia …. 22
2.3. Urzędy i instytucje zaangażowane w organizację loterii promocyjnych …. 27
Rozdział 3. Uzyskiwanie zezwoleń i przeprowadzanie loterii promocyjnych …. 31
3.1. Wniosek do IAS i jego składowe …. 31
3.2. Procedury administracyjne i prawne … 37
3.3. Zapewnienie nadzoru …. 37
3.4. Zgłoszenie automatu do gier .. 40
Rozdział 4. Przeprowadzanie loterii promocyjnych ….. 43
4.1. Wymagane zgłoszenia loterii do właściwych urzędów .. 43
4.2. Uzyskanie imiennych zaświadczeń o wygranych …. 43
4.3. Zatwierdzenie ewidencji imiennych zaświadczeń we właściwym urzędzie akcyzy .. 45
4.4. Losowanie nagród, procedury formalne … 46
4.5. Wydawanie nagród zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego .47
4.6. Formalne zamknięcie loterii, zgłoszenia do właściwych urzędów … 49
Rozdział 5. Kontrola urzędu celno-skarbowego i możliwe konsekwencje .. 51
5.1. Dokumentacja podlegająca kontroli ….. 51
5.2. Odpowiedzialność karna …. 53
5.3. Audyt dokumentacji loterii, przygotowanie do kontroli urzędu celno-skarbowego .. 54
Zakończenie … 57
Bibliografia …… 61
Wzory …….. 63
Wykaz najważniejszych aktów prawnych niezbędnych do organizacji, przeprowadzenia,
nadzoru, rozliczenia i zamknięcia loterii promocyjnej … 87
Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (tekst jednolity:
Dz.U. z 2023 r. poz. 227 z późn. zm., ost. zm.: Dz.U. z 2024 r. poz. 1473) …. 89
Recenzja książki […] – prof. UAFM dr hab. Wojciech Maciejko . 173
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.