www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Od demotywatorów do wideomemów na TikToku Ewolucja memów internetowych

29,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-654-8

Rok wydania: 2024

Liczba stron: 140

Format: 140 x 210 mm

Opis

Od demotywatorów do wideomemów na TikToku. Ewolucja memów internetowych

Autor: Wojciech Kułaga

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Ponowoczesny użytkownik platform web 2.0 jest jednocześnie uczestnikiem kultury wizualnej (określanej przez Sartoriego także jako „kultura widzenia”), w której istotną rolę odgrywają obrazy i materiały audiowizualne. Z tego względu etos obrazu w architekturze komunikacji cyfrowej jest  mocno powiązany z reorientacją społecznego i ekonomicznego porządku ponowoczesnego, określanego również jako społeczeństwo konsumpcyjne, epoka symulakrów, kapitalizm multinarodowy czy przestrzenie „nowej widzialności”. Patrząc przez pryzmat kultury wizualnej, memy jako teksty kultury i produkt kreatywnej wymiany znaków i symboli między jednostkami w Internecie są przykładem interesującej praktyki opisywania rzeczywistości za pomocą łączenia materiałów audiowizualnych z komentarzami oraz dźwiękami. Jako najmniejsze elementy dziedziczenia kulturowego stanowią podstawowy budulec wymiany znaków między użytkownikami.

fragment wstępu

Książka wydana w ramach Ogólnopolskiego Konkursu Na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Komunikacji Społecznej i Mediach Medi@stery.

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Od demotywatorów do wideomemów na TikToku Ewolucja memów internetowych”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *