Opis
Korespondencja handlowa w języku angielskim z tłumaczeniami
autor: Mirosława Sztramska
Wydawnictwo Uniwersytet Morski w Gdyni
Sztuka korespondowania jest umiejętnością specjalną, wymagającą znajomości zarówno form przyjętych w danym języku, jak i odpowiednich zwrotów. Aby dokonać więc trafnego wyboru formy i języka listu, trzeba poznać zasady korespondencji w danym języku. Książka Mirosławy Sztramskiej pt. „Korespondencja handlowa w języku angielskim z tłumaczeniami”, mająca służyć jako skrypt do zajęć z korespondencji handlowej i Business English, zawiera wybrane przykłady korespondencji handlowej w języku angielskim. Są one jednak na tyle reprezentatywne, że oddają specyfikę formy i treści nowoczesnej korespondencji handlowej. Komentarz w poszczególnych rozdziałach celowo jest napisany w języku polskim – dla ułatwienia nauki osobom o niższym stopniu znajomości języka. Opracowanie składa się z 10 rozdziałów oraz 3 załączników.
Rozdział I poświęcony jest ogólnej formie pisma handlowego, czyli listom i korespondencji elektronicznej. W rozdziale II i III omówiono zapytania ofertowe, podając przykłady odpowiedzi, natomiast w następnych dwóch rozdziałach podjęto temat zamówień oraz listów ofertowych (reklamowych), które stanowią specyficzną formę ofert. Kolejne cztery rozdziały zawierają przykłady korespondencji, związanej ze spotkaniami i wizytami, rezerwacją biletów i hotelu, a także przykłady zaproszeń i podziękowań za gościnność. Na końcu podano przykłady podań o pracę i życiorysów. Załączniki zawierają wykaz skrótów powszechnie stosowanych w korespondencji handlowej, kierunków i specjalności studiów na Uniwersytecie Morskim w Gdyni oraz wykaz skrótów stopni naukowych i zawodowych.
SPIS TREŚCI
Wstęp ….. 7
I. Ogólna forma pisma w korespondencji handlowej …. 9
1. Listy …… 20
1.1. Układ graficzny listu ……. 20
1.2. Koperta …….. 37
2. Korespondencja elektroniczna ……. 37
2.1. Telefaksy … 37
2.2. Poczta elektroniczna (e-mail) …… 40
2.3. Telegramy …… 42
2.4. Teleksy ……. 44
II. Zapytania ofertowe ……. 50
III. Odpowiedzi na zapytania ofertowe …… 64
IV. Zamówienia – przyjęcie i potwierdzenie zamówienia,
potwierdzenie wysyłki, nieprzyjęcie zamówienia …… 80
V. Listy ofertowe …… 97
VI. Spotkania i wizyty ….. 105
VII. Organizacja podróży – rezerwacja biletów i hotelu …… 114
VIII. Zaproszenia .. 120
IX. Podziękowania za gościnność ….. 136
X. Dokumentacja związana z ubieganiem się o pracę ….. 141
1. Podanie o pracę – list motywacyjny ……. 141
2. Curriculum vitae ……. 164
Załącznik 1. Wybór powszechnie stosowanych skrótów
w korespondencji handlowej …. 172
Załącznik 2. Akademia Morska – Gdynia Maritime University wydziały,
kierunki, specjalności i dyplomy na studiach dziennych …. 177
Załącznik 3. Wybór powszechnie stosowanych stopni naukowych
i zawodowych … 180
Bibliografia ….. 185
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.