www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Dobre praktyki w nauczaniu na studiach prawniczych

37,90  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-260-1

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 268

Format: A5

Opis

Dobre praktyki w nauczaniu na studiach prawniczych

Autor: Małgorzata Balwicka-Szczyrba, Joanna Kruczlak-Jankowska (red.)

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Monografia pt. Dobre praktyki w nauczaniu na studiach prawniczych pod redakcją Małgorzaty Balwickiej-Szczyrby i Joanny Kruczalak-Jankowskiej to niezwykle wartościowa pozycja, która w kompleksowy sposób przedstawia metody, tradycyjne i nowoczesne, jakimi może się posłużyć każdy nauczyciel akademicki na studiach prawniczych. (…) Będzie więc ona stanowić podstawowe narzędzie dla nauczycieli akademickich na studiach  prawniczych i może znacząco przyczynić się do poprawy jakości kształcenia studentów. Jest bowiem opracowaniem, poruszającym szeroki wachlarz tematów istotnych dla skutecznego i mądrego nauczania prawa”.

Z recenzji prof. Moniki Namysłowskiej

 

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie 9

Małgorzata Balwicka-Szczyrba, Joanna Kruczalak-Jankowska

Przedmowa. Docendo discimus 11

Wojciech Zalewski

CZĘŚĆ I

ROZWAŻANIA O DYDAKTYCE NA STUDIACH PRAWNICZYCH

Notatki o uniwersyteckich studiach prawniczych 17

Kamil Zeidler

Wykład w czasach powszechnego dostępu do informacji i opinii 29

Anna Machnikowska

„Przerwana lekcja muzyki” – o związku pomiędzy

efektywnością wykładu uniwersyteckiego a jego rytmem 41

Marcin Michalak

By zaszedł proces uczenia. Prowadzenie studenckich dzienników 49

Maciej Wojciechowski

O motywacji w procesie nauczania 53

Olga Śniadach

O kazusach inaczej 59

Bartosz Szolc-Nartowski

Refleksje na temat roli historii prawa w edukacji prawniczej 71

Michał Gałędek

Terminologia łacińska w edukacji współczesnego prawnika:

retoryczny ozdobnik czy warsztatowa konieczność? 83

Jerzy Zajadło

Rola paremii łacińskich w nauczaniu prawa 105

Beata J. Kowalczyk

Kilka uwag o problemach interdyscyplinarności

w warsztacie i dydaktyce badacza prawa rzymskiego 113

Jacek Wiewiorowski

Pomiędzy książkami a prawem karnym,

czyli o wykorzystaniu literatury w dydaktyce nauk penalnych 131

Tomasz Snarski

CZĘŚĆ II

METODY I NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE NA STUDIACH PRAWNICZYCH

Metodyka pisania pracy dyplomowej 143

Mariusz Bogusz

Metoda kazusowa 157

Dominika Mróz-Szarmach

Tutoring akademicki 163

Małgorzata Balwicka-Szczyrba

Esej tutorski 171

Joanna Kruczalak-Jankowska

Praca w bibliotece nad tekstem naukowym 177

Anna Sylwestrzak

Negocjacje w kształceniu prawnika 185

Tomasz Widłak

Debata oksfordzka 193

Marcin Michał Wiszowaty

Symulacja rozprawy w kontekście dydaktyki

na studiach prawniczych 203

Maciej Fingas

Moot court 211

Kaja Zaleska-Korziuk, Maciej Zejda

Glosa jako narzędzie dydaktyczne 219

Bartłomiej Gliniecki

Opinia prawna jako narzędzie dydaktyczne 225

Grzegorz Sikorski

Sporządzanie pism procesowych 231

Marta Flis-Świeczkowska

Wejściówka – mechanizm i cel stosowania 237

Jakub Szmit

Nauczanie poprzez uczestnictwo 243

Anna Podolska

Nauczanie zdalne 249

Damian Cyman, Edward Juchniewicz

E-learning na studiach prawniczych w praktyce 255

Łukasz Karczyński

O autorach 265

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Dobre praktyki w nauczaniu na studiach prawniczych”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *