Opis
Dobre praktyki w nauczaniu na studiach prawniczych
Autor: Małgorzata Balwicka-Szczyrba, Joanna Kruczlak-Jankowska (red.)
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Monografia pt. Dobre praktyki w nauczaniu na studiach prawniczych pod redakcją Małgorzaty Balwickiej-Szczyrby i Joanny Kruczalak-Jankowskiej to niezwykle wartościowa pozycja, która w kompleksowy sposób przedstawia metody, tradycyjne i nowoczesne, jakimi może się posłużyć każdy nauczyciel akademicki na studiach prawniczych. (…) Będzie więc ona stanowić podstawowe narzędzie dla nauczycieli akademickich na studiach prawniczych i może znacząco przyczynić się do poprawy jakości kształcenia studentów. Jest bowiem opracowaniem, poruszającym szeroki wachlarz tematów istotnych dla skutecznego i mądrego nauczania prawa”.
Z recenzji prof. Moniki Namysłowskiej
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie 9
Małgorzata Balwicka-Szczyrba, Joanna Kruczalak-Jankowska
Przedmowa. Docendo discimus 11
Wojciech Zalewski
CZĘŚĆ I
ROZWAŻANIA O DYDAKTYCE NA STUDIACH PRAWNICZYCH
Notatki o uniwersyteckich studiach prawniczych 17
Kamil Zeidler
Wykład w czasach powszechnego dostępu do informacji i opinii 29
Anna Machnikowska
„Przerwana lekcja muzyki” – o związku pomiędzy
efektywnością wykładu uniwersyteckiego a jego rytmem 41
Marcin Michalak
By zaszedł proces uczenia. Prowadzenie studenckich dzienników 49
Maciej Wojciechowski
O motywacji w procesie nauczania 53
Olga Śniadach
O kazusach inaczej 59
Bartosz Szolc-Nartowski
Refleksje na temat roli historii prawa w edukacji prawniczej 71
Michał Gałędek
Terminologia łacińska w edukacji współczesnego prawnika:
retoryczny ozdobnik czy warsztatowa konieczność? 83
Jerzy Zajadło
Rola paremii łacińskich w nauczaniu prawa 105
Beata J. Kowalczyk
Kilka uwag o problemach interdyscyplinarności
w warsztacie i dydaktyce badacza prawa rzymskiego 113
Jacek Wiewiorowski
Pomiędzy książkami a prawem karnym,
czyli o wykorzystaniu literatury w dydaktyce nauk penalnych 131
Tomasz Snarski
CZĘŚĆ II
METODY I NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE NA STUDIACH PRAWNICZYCH
Metodyka pisania pracy dyplomowej 143
Mariusz Bogusz
Metoda kazusowa 157
Dominika Mróz-Szarmach
Tutoring akademicki 163
Małgorzata Balwicka-Szczyrba
Esej tutorski 171
Joanna Kruczalak-Jankowska
Praca w bibliotece nad tekstem naukowym 177
Anna Sylwestrzak
Negocjacje w kształceniu prawnika 185
Tomasz Widłak
Debata oksfordzka 193
Marcin Michał Wiszowaty
Symulacja rozprawy w kontekście dydaktyki
na studiach prawniczych 203
Maciej Fingas
Moot court 211
Kaja Zaleska-Korziuk, Maciej Zejda
Glosa jako narzędzie dydaktyczne 219
Bartłomiej Gliniecki
Opinia prawna jako narzędzie dydaktyczne 225
Grzegorz Sikorski
Sporządzanie pism procesowych 231
Marta Flis-Świeczkowska
Wejściówka – mechanizm i cel stosowania 237
Jakub Szmit
Nauczanie poprzez uczestnictwo 243
Anna Podolska
Nauczanie zdalne 249
Damian Cyman, Edward Juchniewicz
E-learning na studiach prawniczych w praktyce 255
Łukasz Karczyński
O autorach 265
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.