www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Być nauczycielem być uczniem w perspektywie jutra. Od sztuki uczenia się do uczenia się sztuki

24,90 

ISBN: 978-83-7865-889-4

Rok wydania: 2019

Liczba stron: 162

Format: 155 x 240 mm

oprawa miękka

Opis

Być nauczycielem być uczniem w perspektywie jutra.Od sztuki uczenia się do uczenia się sztuki

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Ewa Szatan, Agnieszka Nowak-Łojewska, Alicja Komorowska-Zielony

 

Publikacja jest zbiorem tekstów, których problematyka zogniskowana jest wokół zagadnień sztuki. Pojawiają się zatem sztuki wizualne i sztuka muzyczna z perspektywy zagadnień pedagogiki – sztuka uczenia się, ale także sztuka nauczania. Opisywana jest przestrzeń, w której dochodzi (lub nie) do relacji i interakcji pomiędzy nauczycielem – uczniem, dorosłym – dzieckiem, czyli ukazana jest sztuka bycia z jednej strony mistrzem, a z drugiej jego uczniem. Książka przywołuje także dobre praktyki pedagogiczne jako przykład sztuki dziecka i sztuki dla dziecka również w obszarze przestrzeni szkolnej i możliwości wyrażania przez nią siebie samego.

 

Spis treści

Przedmowa 7

1. Mistrz – uczeń, sztuka uczenia i uczenia się

Ewa Szatan, Agnieszka Nowak-Łojewska, Alicja Komorowska-Zielony

Sztuka w wielu perspektywach – od uczenia się sztuki po sztukę uczenia się.

Dynamika stanowisk 11

2. Przestrzeń jako warunek dla uczenia się i uczenia kogoś

kontaktu nauczyciel – uczeń

Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Maria Szczepska-Pustkowska,

Longina Strumska-Cylwik

„Walka” o przestrzeń szkoły 23

3. Rozumienie zjawiska i procesu uczenia się

na przykładzie kultury wizualnej

Alexander A. Połonnikow, Dmitrij Yu. Korol, Natalia D. Korczałowa

Między obrazem a słowem.

Nauczyciel w warunkach wizualizacji kultury współczesnej 43

4. Uczenie i uczenie się w perspektywie jutra –

przyszłościowe artystyczne kształcenie studentów

Alla Rastrygina

Future teacher-musician as a subject of professional

and personality development in a university artistic educational space 61

Alicja Delecka-Bury

Podstawa programowa przedmiotu muzyka

wyzwaniem dla nauczyciela?

O sztuce czytania ze zrozumieniem… 71

5. Modele kształcenia wczoraj i dzisiaj –

myślenie o znaczeniu nauczyciela dla uczniów

Małgorzata Malgeri

Rytmika Emila Jaques-Dalcroze’a autorytarna czy demokratyczna

w kontekście relacji nauczyciel – uczeń? 83

Barbara Kurowska

Sztuka bycia nauczycielem przedszkola – rys historyczny 93

6. Z praktyki „szkolnej ławy”

Marzena Kamińska

Kształtowanie kreatywności uczniów wydziału rytmiki

w szkole muzycznej II stopnia 103

Anna Drzewiecka

„W szkole może być ciekawie”. Edukacja uczniów szkoły podstawowej

na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych 115

7. Od profilaktyki do terapii

Anna Emilia Kapka

„Karmieni miłością” – idea metody edukacji muzycznej

Shinichiego Suzukiego 125

Amelia Golema

„Sztuka” samokontroli w przestrzeni edukacji muzycznej 137

Dorota Bronk, Anna Meslin

Sztuka edukacji ucznia ze specyficznymi zaburzeniami uczenia się 146

Informacje o autorach 160

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o “Być nauczycielem być uczniem w perspektywie jutra. Od sztuki uczenia się do uczenia się sztuki”

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *