Opis
Rola, miejsce i znaczenie zarządzania instytucjami publicznymi w kreowaniu jakości życia. Aspekt zarządczy
Autor: Jarosław Waśniewski (red.)
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Monografia składa się z dwóch tomów. Pierwszy z nich pt. Aspekt zarządczy jest poświęcony rozważaniom dotyczącym kwestii zarządzania. Czytelnik odnajdzie tu odniesienia do szeroko rozumianego zarządzania, w szczególności spraw pracowniczych mających wpływ na efektywne realizowanie powierzonych zadań. Odrębny obszar problemów stanowi problem marki, myślenia strategicznego, a także podejścia Public Service Improvement. W drugim tomie zatytułowanym Aspekt instytucjonalny zostały zgromadzone artykuły odnoszące się do aspektów instytucjonalnych organizacji publicznych nakierowanych na sektor samorządowy, rolno-spożywczy, edukacyjny oraz ochrony zdrowia.
Spis treści
Wstęp . . . . 7
Dominika Bąk-Grabowska
Partycypacja pracownicza
w warunkach zatrudnienia niestandardowego . . . 9
Agata Borowska-Pietrzak
Analiza źródeł redukcji poczucia satysfakcji zawodowej
w publicznych instytucjach kultury . . 18
Beata Buchelt
Możliwości adaptacji zarządzania talentami w polskich szpitalach . . 34
Mirosław Czapiewski
Organizacyjno-prawne uwarunkowania
dialogu społecznego w organizacjach publicznych – procedury . 46
Marek Ćwiklicki
Kamila Pilch
Ewolucja nurtów badawczych brandingu miejsca . . . 63
Tomasz Dryl
Zarządzanie zaufaniem do wizerunku marki placówki medycznej . .. 79
Aldona Frączkiewicz-Wronka
Karolina Szymaniec-Mlicka
Identyfikacja strategii i praktyk wspierających implementację koncepcji PSM
w praktyki działalności organizacji publicznych . . . . 92
Kazimierz Jaremczuk
Jeremi Jaremczuk
Przesłanki ewolucji zarządzania . . . 106
Tomasz Kawka
Uwarunkowania zarządzania kapitałem ludzkim
w publicznych instytucjach kultury . . . . 116
Joanna Litwin
Czynniki kształtujące poziom satysfakcji
z pracy urzędników – studium przypadku . . 131
Wojciech Machel
Rola myślenia strategicznego
w implementacji koncepcji New Public Management . . . 145
Jędrzej Strumiłło
Natalia Jagodzińska
Pomiar jakości usług instytucji publicznych
zmodyfikowaną metodą Servqual . . . 160
Aleksandra Szafran
Charakterystyka modeli wsparcia
zarządzania projektami na uczelniach wyższych w Polsce . . . 170
Piotr Walentynowicz
Jarosław Szreder
Motywowanie pracowników organizacji publicznych
do angażowania się w procesy ciągłego doskonalenia –
wnioski w oparciu o wyniki badań empirycznych w przedsiębiorstwach . . . 187
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.