Opis
Społeczeństwo. Kultura. Wychowanie. Ars Educandi Monografie
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor:Jan Papież (red.)
Książka zasługuje na uwagę każdego, kto zajmuje się szeroko rozumianymi zagadnieniami pedagogiki (wychowania) w jej różnych kontekstach – społecznym, kulturowym, psychologicznym, filozoficznym. Autorzy, zaproszeni do udziału w tej publikacji, zwracają uwagę na podstawowe problemy istotne dla społeczeństwa żyjącego w kulturze ponowoczesnej (neoliberalnej), a jednocześnie w swoich analizach diagnozują zagadnienia bardziej szczegółowo, powiększając w ten sposób obszar (nie)wiedzy.
Spis treści
Przedmowa (Jan Papież)
Z biografii oraz osiągnięć twórczych Profesora Jana Żebrowskiego
Akademicki czas społeczny Profesora Jana Żebrowskiego (w kontekście osobistego
refleksyjnego zapisu i wspomnień) (Andrzej Radziewicz-Winnicki)
Publikacje Profesora Jana Żebrowskiego (lata 2006–2017)
Doktorzy wypromowani przez Profesora Jana Żebrowskiego
Społeczeństwo polskie
w dobie kultury ponowoczesnej
Franciszek Adamski
Ład aksjonormatywny wyzwaniem zintegrowanego rozwoju społecznego
Józefa Brągiel
Gniazdownicy – moratoryjna dorosłość
Brunon Hołyst
Manipulacje w relacjach interpersonalnych
Alicja Kargulowa
Idea zrównoważonego rozwoju a poradnictwo
Zbigniew Kwieciński
„Zanim skona nadzieja” – szkoła czy demokracja
Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek
Demokracja do animacji
Mieczysław Plopa
Rozwody we współczesnym świecie – perspektywa badań
Kazimierz Rędziński
Studenci Lwowa przeciwko nowelizacji ustawy o szkołach akademickich
oraz wysokości opłat 1932–1939
Janusz Sztumski
W jakim społeczeństwie żyjemy?
Witold Wojdyło
Rola wychowania narodowego w kreowaniu świadomości społecznej
i generowaniu wzorców osobowych w myśli politycznej Narodowej Demokracji
w latach 1918–1939
Kultura – wielość punktów widzenia
Roman Dzwonkowski SAC
Polskie dziedzictwo kulturowe a etos współczesnej Polonii i emigracji
w świetle przemówień Jana Pawła II
Józef Kargul
O popularyzację książki
Lucyna Kopciewicz
W łóżku z iPhonem? Dorastanie „bezprzewodowe” w kulturze mobilnej –
pytania o znaczenia nadawane przez dorosłych cyfrowej partycypacji dzieci
Jerzy Nikitorowicz
Potrzeba kreowania nowego paradygmatu tolerancji
wobec wyzwań edukacyjnych wielokulturowych społeczeństw
Jan Papież
Tożsamość młodzieży w warunkach społeczeństwa neoliberalnego
Andrzej Pawłucki
Ascetyzm cielesności w strukturze społeczeństwa narodowego
Bogusław Śliwerski
Czy sieć zastąpi szkołę i rodziców w edukacji i wychowaniu? –
nowe wyzwania dla rodziców i systemu edukacji
Wielowymiarowość wychowania
w drugiej dekadzie XXI wieku
Tadeusz Aleksander
Studia podyplomowe agendą edukacyjną współczesnej szkoły wyższej
Piotr Bauć
Wypieranie działań komunikacyjnych ze szkoły,
czyli wychowawcza inflacja oświaty
Henryk Bednarski
Socjalizacyjno-wychowawcza funkcja rodziny (uwagi metodologiczne)
Józef Golec
Inspirująca rola pedagoga-animatora w kształtowaniu postaw twórczych
uczniów (z własnych doświadczeń i badań pedagogiczno-artystycznych)
Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik
Kult komunikacji w kulturze terapeutycznej –
casus rozmowy rodziców z dziećmi o rozwodzie
Joanna Nowak
Opieka nad dzieckiem w rodzinie zastępczej –
perspektywa rodziców zawodowej pieczy zastępczej
Leszek Pawelski
Europejskie kwalifikacje polskiego pedagoga
Justyna Siemionow
Leseferyzm w wychowaniu dzieci 6-letnich
a poziom agresji w ich zachowaniach
Jolanta Sokołowska
Pedagogika na ulicy – możliwości i ograniczenia
Danuta Żebrowska
Sylwetka osobowościowa współczesnego nauczyciela-wychowawcy
(szkic do portretu)
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.