www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

TERAPIA ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY Podręcznik terapeuty

31,90  (w tym 5% VAT)

Wydanie 1

Okładka miękka

Liczba stron 168 Format 165×235 mm

Tytuł oryginału Cognitive-Behavioral Treatment of Childhood OCD. Therapist Guide Przekład Sylwia Pikiel

Redakcja merytoryczna dr Artur Kołakowski, dr Monika Szaniawska

Brak w magazynie

Opis

TERAPIA ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY Podręcznik terapeuty

Autor: Audra Langley , John Piacentini , Tami Roblek

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP

 

 

Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8–17 lat. Autorzy, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Program terapeutyczny składa się z dwunastu sesji i obejmuje terapię ekspozycji i powstrzymania reakcji dziecka oraz prowadzoną równolegle terapię poznawczo-behawioralną całej rodziny. Interwencje są nastawione na aspekty środowiska rodzinnego kluczowe dla uzyskania pozytywnej i trwałej reakcji na leczenie.

Głównym elementem programu terapeutycznego są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii.

Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, a także wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.

„Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego dzieci i młodzieży. Podręcznik terapeuty” to nieoceniona pomoc dla każdego psychoterapeuty, dla którego wartością jest prowadzenie terapii o skuteczności popartej danymi naukowymi. Jest to kolejny z serii protokołów terapii, które stanowiły podstawę badań nad skutecznością. Mogą, a nawet powinni odnieść się do niego z ufnością zarówno psychoterapeuci początkujący, jak i eksperci. Dla studentów i początkujących terapeutów zawarte w podręczniku informacje praktyczne są doskonałym wprowadzeniem do terapii poznawczo-behawioralnej, jak dotychczas najskuteczniejszej metody leczenia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Dla ekspertów podręcznik może stanowić źródło inspiracji, pozwalając zweryfikować stosowane podejście. Sposób, w jaki opisane są kolejne kroki postępowania, pozwala na wierne odtworzenie metody, co jest podstawą uzyskania pozytywnych efektów terapii, zbliżonych do skuteczności, jaką wykazali autorzy podręcznika i badań na nim opartych oraz na jaką wskazują metaanalizy badań.

 

dr n. med. Agnieszka Popiel

psychiatra, psychoterapeuta i superwizor PTTPB, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny

 

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „TERAPIA ZABURZENIA OBSESYJNO-KOMPULSYJNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY Podręcznik terapeuty”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *