Opis
Konflikt w szkole. Studium etnograficzne
Autor: Katarzyna Wajszczyk
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Spis treści
Wstęp
Część pierwsza
Szkoła, władza, konflikt – płaszczyzna teoretyczna
Rozdział 1. Szkoła jako instytucja
Rozdział 2. Perspektywy analizy instytucji szkoły
Rozdział 3. Teoria konfliktu jako umiejscowienie konfliktu społecznego
3.1. Definiowanie konfliktu
3.2. Podstawa i przedmiot konfliktów
3.3. Trzy strony konfliktu
3.4. Formy i rodzaje konfliktów
3.5. Konflikt w szkole
3.6. Funkcje konfliktów
Rozdział 4. Rola władzy w konflikcie szkolnym
4.1. Specyfika władzy
4.2. Techniki i racjonalności władzy
4.3. Funkcje władzy
4.4. Opór jako reakcja na władzę
4.5. Władza w konflikcie szkolnym
Rozdział 5. Etnografia jako metoda badania szkoły. Charakterystyka
i przebieg badań własnych
5.1. Zetknięcie się z terenem
5.2. Badacz w szkole
5.3. Moja etnografia szkoły
5.4. Konkretyzacja problemu badawczego i projektowanie badania
5.5. Zbieranie danych
5.6. Znaczenie przeprowadzonych badań
5.7. Specyfika badań etnograficznych
5.8. Koncepcja opracowania zebranych materiałów badawczych
Część druga
Analiza i interpretacja wyników badań
Rozdział 6. Dokumenty formalne jako kontekst sytuacji
konfliktowych w szkole
Rozdział 7. Podstawa i przyczyny konfliktów
Rozdział 8. Trzy strony konfliktu
Rozdział 9. Formy i rodzaje konfliktów
9.1. Formy konfliktów
9.2. Rodzaje konfliktów
Rozdział 10. Radzenie sobie z konfliktem
10.1. Leczenie objawowe
10.2. Usuwanie przyczyn konfliktu
10.3. Rozwiązywanie konfliktu
10.4. Znaczenie miejsca w rozwiązaniu konfliktu
10.5. Bariery w rozwiązywaniu konfliktów
Rozdział 11. Funkcje konfliktów
11.1. Negatywna rola konfliktów
11.2. Pozytywna rola konfliktów
Zakończenie
Bibliografia
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.