Opis
El teatro en la clase de lengua extranjera (Zajęcia teatralne na lekcji języka obcego)
Autor: Nora Orłowska, Andrzej Orłowski
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Książka autorstwa pp. Nory Orłowskiej i Andrzeja Orłowskiego (…) jest owocem wieloletnich doświadczeń, jakie Autorzy zebrali prowadząc na Uniwersytecie Gdańskim warsztaty teatralne. (…) studenckie grupy teatralne występowały na wielu pokazach oraz festiwalach organizowanych w kraju i za granicą (…).
W syntetycznym wstępie Autorzy wymieniają kilka naczelnych cech, którymi powinna charakteryzować się sztuka teatralna pisana w celach dydaktycznych. (…) sztuki zebrane w książce w pełni spełniają opisane kryteria. Za ich podstawową zaletę uznałbym swoistego rodzaju dynamiczność, tak w sferze treści, jak i w warstwie językowej (…) sztuki naznaczone inteligentnym, czasami nawet dość absurdalnym humorem, które w błyskotliwy sposób nawiązują do aktualnych wydarzeń. Niektóre nie są pozbawione także wyraźnych celów poznawczych i mogą być wykorzystane w szeroko rozumianej praktyce szkolnej.
Z recenzji wydawniczej dr. hab. Marka Barana, prof. UŁ
Indice / Spis treści
El teatro en la clase de lengua extranjera
Introducción . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1. Nuestros objetivos . . . . . . . . . . 13
2. Nuestra tesis . . . . . . . . . . . . .. . . 13
3. La actividad teatral y la comunicación en una lengua extranjera . . . 13
4. La actividad en la clase . . . . . . . . . . 17
5. Elección de la obra . . . . . . . . . . . . . . 18
6. Encuesta sobre la participacion en el teatro estudiantil . . . 19
7. Cómo escribimos nuestras obras . . . . . 22
8. Nuestras obras . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
No era una salchicha de Kaszubi. . . . . 24
Misterioso hallazgo en el mar . . . . . . .. . . . . 32
UFO en Chichiguagua . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Don Vouodiovsky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Viva el Comandante . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . 54
Cómo Paco de Vigo se encontró con Hevelius .. . . 60
Dakar en los Andes . . . . . . . . . .. . . . 65
Odisea del ámbar. . . . . . . . . . . . .. . . 74
¡Goooooool! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Conclusiones . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Zajęcia teatralne na lekcji języka obcego
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . 93
1. Nasze cele . . . . . . . . . . . . . 95
2. Nasze założenie . . . . . . . . . .. . . 95
3. Zajęcia teatralne i komunikacja w języku obcym . . .. . 95
4. Praca na zajęciach . . . .. . . 99
5. Wybór sztuki . . . . . . . . . 99
8 Indice / Spis treści
6. Ankieta na temat uczestnictwa w teatrze studenckim. . . . 100
7. Jak pisaliśmy nasze sztuki . . . . . 103
8. Nasze sztuki . . . . . . . . 104
To nie była kiełbasa z Kaszub . . . . . . . . . . 105
Tajemnicze znalezisko w morzu . . . . . . . . 113
UFO w Chichiguagua. . . . . . . . . 119
Don Vouodiovsky . . . . . . . . . . . . . . 129
Viva el Comandante. . . . . . . . . .. . . . . 135
Jak Paco z Vigo spotkał się z Heweliuszem . . . . . 141
Dakar w Andach . . . . . . . . . . . .. . . 147
Bursztynowa odyseja. . . . . . . . . . . . . . 158
Goooooool! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Wnioski . . . . . . . . . . . .. . 175
Anexo. Encuesta: El teatro estudiantil . . . . . . .. . . 176
Aneks. Ankieta: Teatr studencki. . . . . . . 177
Bibliografía /Bibliografia . . . . . . . . . . 178
Reportaje fotográfico / Fotorelacja . . . . . . . 181
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.