Opis
Sándor Márai jako twórca literacki, teatralny i radiowy
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Barbara Zwolińska
Książka jest kontynuacją interpretacji zapoczątkowanych w wydanej w 2011 r. monografii Pisać to znaczy żyć. Szkice o prozie Sándora Máraia. W kolejnej monografii autorka skupia się m.in. na szkicach z podróży, wybranych utworach poetyckich, dramatach oraz słuchowiskach radiowych. Przegląd obecności Máraia w teatrze i radiu uzupełniono analizą wybranych utworów lirycznych, prozatorskich czy kolejnych części sagi o Garrenach. W polu analiz znajdzie się również wydana w tym roku arcydzielna powieść Sąd w Canudos.Spis treści
S³owo wstêpne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
I. Sándor Márai i Wêgierski PaŸdziernik 1956 roku . . . . . . . 11
II. Syndrom alienacji i wygnania w powieoeci Obcy . . . . . . . . . 39
III. Cieñ Hitlera w Zniewa¿onych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
IV. Upadek kultury i triumf nihil w Maruderach . . . . . . . . . . 79
V. Podró¿e i przygody ¿ycia (szkice W podró¿y) . . . . . . . . . . 97
VI. O lêku przed utopi¹ spo³eczn¹ w S¹dzie w Canudos . . . . . . 133
VII. Sándor Márai i teatr . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
VIII. Dooewiadczenie emigracji w Komorze celnej . . . . . . . . . . . 175
IX. O sztuce ¿ycia i „czarowania”. Miêdzy scen¹ a radiem
(dramat Czar) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
X. Sándor Márai w radiu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
XI. Zakoñczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
Indeks nazwisk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
S³owo wstêpne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
I. Sándor Márai i Wêgierski PaŸdziernik 1956 roku . . . . . . . 11
II. Syndrom alienacji i wygnania w powieoeci Obcy . . . . . . . . . 39
III. Cieñ Hitlera w Zniewa¿onych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
IV. Upadek kultury i triumf nihil w Maruderach . . . . . . . . . . 79
V. Podró¿e i przygody ¿ycia (szkice W podró¿y) . . . . . . . . . . 97
VI. O lêku przed utopi¹ spo³eczn¹ w S¹dzie w Canudos . . . . . . 133
VII. Sándor Márai i teatr . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
VIII. Dooewiadczenie emigracji w Komorze celnej . . . . . . . . . . . 175
IX. O sztuce ¿ycia i „czarowania”. Miêdzy scen¹ a radiem
(dramat Czar) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
X. Sándor Márai w radiu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
XI. Zakoñczenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 217
Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
Indeks nazwisk . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.