www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Społeczeństwo. Kultura. Wychowanie. Ars Educandi Monografie

29,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-7865-616-6

Rok wydania: 2018

Liczba stron: 350

Format: B5

oprawa twarda

Opis

Społeczeństwo. Kultura. Wychowanie. Ars Educandi Monografie

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor:Jan Papież (red.)

 

Książka zasługuje na uwagę każdego, kto zajmuje się szeroko rozumianymi zagadnieniami pedagogiki (wychowania) w jej różnych kontekstach – społecznym, kulturowym, psychologicznym, filozoficznym. Autorzy, zaproszeni do udziału w tej publikacji, zwracają uwagę na podstawowe problemy istotne dla społeczeństwa żyjącego w kulturze ponowoczesnej (neoliberalnej), a jednocześnie w swoich analizach diagnozują zagadnienia bardziej szczegółowo, powiększając w ten sposób obszar (nie)wiedzy.

 

Spis treści

Przedmowa (Jan Papież)

Z biografii oraz osiągnięć twórczych Profesora Jana Żebrowskiego

Akademicki czas społeczny Profesora Jana Żebrowskiego (w kontekście osobistego

refleksyjnego zapisu i wspomnień) (Andrzej Radziewicz-Winnicki)

Publikacje Profesora Jana Żebrowskiego (lata 2006–2017)

Doktorzy wypromowani przez Profesora Jana Żebrowskiego

Społeczeństwo polskie

w dobie kultury ponowoczesnej

Franciszek Adamski

Ład aksjonormatywny wyzwaniem zintegrowanego rozwoju społecznego

Józefa Brągiel

Gniazdownicy – moratoryjna dorosłość

Brunon Hołyst

Manipulacje w relacjach interpersonalnych

Alicja Kargulowa

Idea zrównoważonego rozwoju a poradnictwo

Zbigniew Kwieciński

„Zanim skona nadzieja” – szkoła czy demokracja

Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek

Demokracja do animacji

Mieczysław Plopa

Rozwody we współczesnym świecie – perspektywa badań

Kazimierz Rędziński

Studenci Lwowa przeciwko nowelizacji ustawy o szkołach akademickich

oraz wysokości opłat 1932–1939

Janusz Sztumski

W jakim społeczeństwie żyjemy?

Witold Wojdyło

Rola wychowania narodowego w kreowaniu świadomości społecznej

i generowaniu wzorców osobowych w myśli politycznej Narodowej Demokracji

w latach 1918–1939

Kultura – wielość punktów widzenia

Roman Dzwonkowski SAC

Polskie dziedzictwo kulturowe a etos współczesnej Polonii i emigracji

w świetle przemówień Jana Pawła II

Józef Kargul

O popularyzację książki

Lucyna Kopciewicz

W łóżku z iPhonem? Dorastanie „bezprzewodowe” w kulturze mobilnej –

pytania o znaczenia nadawane przez dorosłych cyfrowej partycypacji dzieci

Jerzy Nikitorowicz

Potrzeba kreowania nowego paradygmatu tolerancji

wobec wyzwań edukacyjnych wielokulturowych społeczeństw

Jan Papież

Tożsamość młodzieży w warunkach społeczeństwa neoliberalnego

Andrzej Pawłucki

Ascetyzm cielesności w strukturze społeczeństwa narodowego

Bogusław Śliwerski

Czy sieć zastąpi szkołę i rodziców w edukacji i wychowaniu? –

nowe wyzwania dla rodziców i systemu edukacji

Wielowymiarowość wychowania

w drugiej dekadzie XXI wieku

Tadeusz Aleksander

Studia podyplomowe agendą edukacyjną współczesnej szkoły wyższej

Piotr Bauć

Wypieranie działań komunikacyjnych ze szkoły,

czyli wychowawcza inflacja oświaty

Henryk Bednarski

Socjalizacyjno-wychowawcza funkcja rodziny (uwagi metodologiczne)

Józef Golec

Inspirująca rola pedagoga-animatora w kształtowaniu postaw twórczych

uczniów (z własnych doświadczeń i badań pedagogiczno-artystycznych)

Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik

Kult komunikacji w kulturze terapeutycznej –

casus rozmowy rodziców z dziećmi o rozwodzie

Joanna Nowak

Opieka nad dzieckiem w rodzinie zastępczej –

perspektywa rodziców zawodowej pieczy zastępczej

Leszek Pawelski

Europejskie kwalifikacje polskiego pedagoga

Justyna Siemionow

Leseferyzm w wychowaniu dzieci 6-letnich

a poziom agresji w ich zachowaniach

Jolanta Sokołowska

Pedagogika na ulicy – możliwości i ograniczenia

Danuta Żebrowska

Sylwetka osobowościowa współczesnego nauczyciela-wychowawcy

(szkic do portretu)

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Społeczeństwo. Kultura. Wychowanie. Ars Educandi Monografie”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *