www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Polityka i media a kryzys zaufania. Polityka informacyjna mocarstw w czasie zagrożenia

39,90  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-8206-253-3

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 382

Format: B5

oprawa twarda

Opis

Polityka i media a kryzys zaufania. Polityka informacyjna mocarstw w czasie zagrożenia

Autor: Katarzyna Kamińska-Korolczuk

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Wypracowanie spójnej polityki informacyjnej państwa oraz powiązanej z nią polityki medialnej – prowadzonych w atmosferze zaufania, wolnych od manipulacji i zastępowania rzetelnych informacji fake newsami, których rozpowszechnianie prowadzi do destabilizacji międzynarodowego ładu – staje się strategicznym zadaniem dla współczesnych państw. Monografia składa się z analiz wykazujących zależności między polityką a mediami w dobie kryzysu zaufania oraz studiów przypadków opisujących politykę informacyjną mocarstw: USA, RFN, Brazylii i ChRL przed i w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19. Tłem prowadzonych badań jest szeroki ogląd społeczno-polityczny z uwzględnieniem analizy systemów politycznych, partyjnych i medialnych.

 

Spis treści

Wstęp . 7

Rozdział 1. Paralelizm polityczny jako perspektywa teoretyczna badań

nad zależnościami między polityką a mediami . . 33

1.1. Polityka jako sfera wpływu . .  34

1.1.1. Polityka i wpływ . . 36

1.1.2. Związki polityka – media – istota i znaczenie . . . 45

1.2. Media w państwach demokratycznych . 51

1.2.1. Wymiary demokracji w dobie mediów masowych . .52

1.2.2. Demokracja medialna, mediatyzacja i mediatyzacja polityki .  64

1.3. Paralelizm polityczny . .. 76

1.3.1. Klasyczne modele mediów i ich krytyka . .. 77

1.3.2. Nowe badania nad modelami mediów i paralelizmem politycznym . . . 86

1.3.3. Konsekwencje paralelizmu politycznego . .. 103

Podsumowanie . 107

Rozdział 2. Polityka informacyjna państw w dobie nowych mediów .  . 113

2.1. Nowe media we współczesnych państwach . .. . 114

2.1.1. Media masowe . . . 117

2.1.2. Nowe media i nowe nowe media . .. 128

2.2. Odbiorcy mediów masowych .  . 134

2.2.1. Indywidualni i masowi odbiorcy mediów . . 134

2.2.2. Wpływ mediów na odbiorców . . 139

2.3. Polityka informacyjna państwa – działanie poprzez media . . 148

2.3.1. Polityka informacyjna państwa . .. 152

2.3.2. Polityka medialna państwa .  . 159

2.4. Zaufanie jako jeden z elementów kształtujących politykę informacyjną .  164

2.4.1. Zaufanie . . 166

2.4.2. Opinia publiczna .  . 176

Podsumowanie . .  . 183

Rozdział 3. Polityka informacyjna mocarstw w czasie kryzysu

w dobie pandemii COVID-19 .  . 187

3.1. Polityka informacyjna Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej

jako przykład komunikowania pozaeuropejskiego państwa demokracji

skonsolidowanej .  . 191

3.2. Polityka informacyjna Republiki Federalnej Niemiec jako przykład

komunikowania europejskiego państwa demokracji skonsolidowanej .  . 219

3.3. Polityka informacyjna Federacyjnej Republiki Brazylii jako przykład

komunikowania państwa demokracji nieskonsolidowanej .. . 245

3.4. Polityka informacyjna Chińskiej Republiki Ludowej jako przykład

komunikowania państwa niedemokratycznego . .. . 269

3.5. Wnioski z badań .  . . 298

Podsumowanie . . . 307

Zakończenie . .  311

Bibliografia . . . 319

Wykaz najważniejszych skrótów . . . 367

Indeks osobowy . . 369

Indeks rzeczowy . . . 375

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Polityka i media a kryzys zaufania. Polityka informacyjna mocarstw w czasie zagrożenia”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *