Opis
Międzyjęzykowe i międzykulturowe konteksty współczesnego dyskursu publicznego. Polityka – media – komunikacja
Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Autor: Alicja Pstyga, Urszula Patocka-Sigłowy (red.)
Międzyjęzykowy i międzykulturowy wymiar komunikowania publicznego dotyczy sfery zagadnień ważnych dla współczesnej przestrzeni komunikacyjnej. Dyskurs publiczny łączy też dwa w istocie nakładające się na siebie obszary – dyskurs medialny i dyskurs polityczny zawierają się bowiem w pojęciu dyskursu publicznego. Dyskurs publiczny w ostatnim czasie zdominował dyskurs polityczny, który obejmuje rozmowy, dyskusje i wypowiedzi o polityce, wypowiedzi sformułowane przez polityków/ teksty wygłoszone, a także wypowiedzi podejmujące istotne dla społeczeństwa tematy oraz prowadzenie kampanii politycznej, poprzez stosowanie narzędzi marketingu politycznego. Na niniejszy tom składają się więc wypowiedzi dotyczące różnych wymiarów i obszarów komunikowania, które spaja perspektywa kulturowa.
Spis treści
Słowo wstępne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Stanisław Gajda
Zwrot dyskursywny a dyskurs publiczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Jolanta Maćkiewicz
Co się zmieniło w komunikowaniu publicznym? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
Андрей Васильевич Полонский
Медийный текст в текстовой парадигме культуры . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Ugo Persi
„Упрощение в искусстве” как коммуникативная стратегия плакатов
эпохи Ар Нуво . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Magdalena Buchowska
Europejska wieża Babel. Polityka językowa Unii Europejskiej
na przykładzie stron internetowych instytucji unijnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Joanna Jereczek-Lipińska
Les questions au gouvernement modèle français d’une polémique
politique vive et engagée . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Ewelina Gutowska-Kozielska, Paweł Kozielski
Th e evolution of a political joke: rhetorical self-construction
of Donald Trump as the leader of the Republican Party . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Urszula Patocka-Sigłowy
Marketing polityczny w kampanii prezydenckiej
(na przykładzie Rosji i Stanów Zjednoczonych) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
Alicja Pstyga
Rzeczywistość medialna i medialny punkt widzenia a przekład . . . . . . . . . . 125
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.