www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Marketing relacji we współczesnym świecie

29,00  (w tym 5% VAT)

SBN/ISSN: 978-83-7348-824-3

Wydanie: 1

Rok publikacji: 2020

Stron: 159

Opis

Marketing relacji we współczesnym świecie

Autor: Drapińska Anna

Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej

 

Zmiany zachodzące w otoczeniu szkół wyższych, a zwłaszcza pojawienie się mechanizmów rynkowych, zmuszają uczelnie do poszukiwania odpowiednich działań, pozwalających na budowanie przewagi konkurencyjnej. Nowe podejście do zarządzania staje się koniecznością. Autorka proponuje w książce nowatorskie podejście do zarządzania i marketingu w szkolnictwie wyższym, jakim jest zarządzanie relacjami. Jest ono propozycją nowoczesnego zarządzania, które z jednej strony może pomóc uczelniom w osiąganiu przewagi konkurencyjnej, z drugiej zaś nie jest sprzeczne z akademickim etosem i misją.

W książce opisano zarządzanie relacjami z różnymi podmiotami w otoczeniu rynkowym uczelni (np. klienci, przedsiębiorstwa, państwo). Szczególną uwagę poświęcono relacjom uczelni ze studentami. W książce oparto się zarówno na najnowszej literaturze światowej, jak i wynikach własnych badań. Czytelnik znajdzie tu naukowe teorie, potwierdzające słuszność wysuwanych tez, a także przykłady praktycznych narzędzi niezbędnych szkołom wyższym.

 

Spis treści
Wstęp ….. 5
1. Koncepcja marketingu relacji …… 9
1.1. Rosnące znaczenie marketingu relacji …… 9
1.2. Ewolucja i przyszłość marketingu relacji ….. 12
1.3. Pojęcie marketingu relacji …… 22
1.4. Wybrane modele …. 28
1.5. Marketing relacji a marketing doświadczeń …. 37
1.6. Marketing relacji a CRM .. 43
2. Relacja jako istota marketingu relacji …… 49
2.1. Pojęcie relacji ….. 49
2.2. Rodzaje relacji ……. 54
2.3. Kształtowanie relacji ….. 62
2.4. Relacja a lojalność ……. 67
3. Wybrane determinanty relacji …… 75
3.1. Satysfakcja klienta ……. 75
3.2. Zaufanie i zaangażowanie ….. 84
3.3. WOM, e-WOM, s-WOM jako formy komunikacji ….. 89
4. Klient i marketing relacji w świecie cyfrowym ….. 110
4.1. Współczesny klient i wartość dla klienta ..110
4.2. Ścieżki zakupowe …. 120
4.3. Marketing relacji w nowej rzeczywistości ……. 126
Podsumowanie … 142
Bibliografia …. 145
Rysunki i tabele – zestawienie źródeł ….. 159

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Marketing relacji we współczesnym świecie”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *