www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA
Promocja!

DZIECI I MŁODZIEŻ ZE ZDEZORGANIZOWANYM STYLEM PRZYWIĄZANIA

47,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-7489-803-4
Wydanie 1
Okładka miękka ze skrzydełkami
Liczba stron 264
Format 165 x 235 mm
Tytuł oryginału Empathic Care for Children With Disorganized Attachments: A Model for Mentalizing, Attachment and Trauma-informed Care
Przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz

Brak w magazynie

Opis

DZIECI I MŁODZIEŻ ZE ZDEZORGANIZOWANYM STYLEM PRZYWIĄZANIA Podejście mentalizowania w empatycznej opiece opartej na wiedzy o przywiązaniu i traumie

Autor: Chris Taylor
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne / GWP

 

Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.

 

W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów.

 

Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.

 

Książka Chrisa Tylora stanowi odpowiedź na częste pytania wychowawców, rodziców SOS i rodziców zastępczych o to, jak skutecznie pracować z dzieckiem ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, które doświadczyło wielu traumatycznych zdarzeń. Autor proponuje oparty na licznych badaniach naukowych i wieloletnim doświadczeniu praktyczny model pracy z takim dzieckiem, niewymagający od opiekuna psychoterapeutycznego przygotowania. To książka o sile oddziaływania kompetentnych opiekunów i nadziei.

Beata Kulig
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce

Zdrowienie dziecka ze zdezorganizowanym stylem przywiązania może nastąpić tylko w relacji z opiekunem. Model Chrisa Taylora porządkuje przekonania opiekuna dotyczące dziecka, uczy rozumieć komunikaty płynące z trudnych zachowań i kierunkuje codzienne wysiłki rodzica, by miały wymiar terapeutyczny. Autor przekłada trudne teorie i wyniki badań dotyczących traumy i przywiązania na praktyczne narzędzia dla rodziców. Uważna lektura tej książki pozwoli opiekunom znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, jakie sobie zadają, często we łzach bezradności i samotności.

Izabella Ratyńska, psycholog
Fundacja Rodzin Adopcyjnych
www.adopcja.org.pl

Dzieci ze zdezorganizowanym stylem przywiązania wymagają szczególnego podejścia. To proponowane w tej wartościowej książce oparte jest nie tylko na koncepcjach teoretycznych, ale przede wszystkim na dowodach naukowych i bogatym doświadczeniu autora. Chris Taylor to praktyk mający wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, które doświadczyły traumy, i ze specjalistami, którzy im pomagają.

Joanna Luberadzka-Gruca
Koalicja na Rzecz Rodzinnej Opieki Zastępczej

 

SPIS TREŚCI

Przedmowa
Podziękowania
Wprowadzenie
Rozdział 1
Model zdrowienia
Rozdział 2
Przywiązanie
Rozdział 3
Trauma
Rozdział 4
Mentalizowanie
Rozdział 5
Opieka oparta na wiedzy o przywiązaniu i traumie
Rozdział 6
Interwencje dopasowane do różnych stylów przywiązania
Rozdział 7
Mentalizowanie a pobudzenie emocjonalne
Rozdział 8
Planuj – działaj – poddawaj refleksji – weryfikuj
Aneks
Community of Communities: podstawowe wartości
Bibliografia
Indeks osobowy
Indeks rzeczowy

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „DZIECI I MŁODZIEŻ ZE ZDEZORGANIZOWANYM STYLEM PRZYWIĄZANIA”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *