www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

19,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-7865-276-2

Rok wydania: 2015

Liczba stron: 212

Format: B5

oprawa miękka

Brak w magazynie

Opis

Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

Autorzy: Beata Majecka

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Książka jest efektem teoretycznych badań wartości behawioralnych stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, która jest obserwowana na rynku w postaci różnorodnych i zindywidualizowanych zachowań rynkowych poszczególnych podmiotów. Ze względu na swoją specyfikę, zjawisko stratyfikowania się przedsiębiorstw niewątpliwie wymaga interdyscyplinarnego podejścia. Takie swoiste uwarstwienie przestrzeni społeczno-gospodarczej przejawiające się grupowaniem podmiotów gospodarczych w wyodrębnionych warstwach wymusza wszechstronny ogląd – zarówno jego przyczyny, jak i skutki ujawniają się jednocześnie w wielu sferach.

W ramach badań, podjęto wysiłek opracowania i przedstawienia uniwersalnej metodologii badania stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw, opartej na strukturalizmie antropologicznym i rozważaniach natury behawioralnej – zaproponowano metodologię strukturalizmu behawioralnego pozwalającą na odkrywanie elementów stanowiących strukturalne uwarunkowania procesów społeczno-gospodarczych wraz ze wzajemnymi powiązaniami pomiędzy nimi.

 

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział 1. Stratyfikacja przedsiębiorstw

jako przedmiot badań ekonomicznych

1.1. Ontologia stratyfikacji społeczno-gospodarczej

1.2. Stratyfikacja przedsiębiorstw jako zjawisko ekonomiczne

1.3. Podejścia poznawcze w badaniach

stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

Rozdział 2. Strukturalizm behawioralny

jako metodologia poznawcza stratyfikacji przedsiębiorstw

2.1. Strukturalizm jako multimetodologia

2.2. Wartości poznawcze strukturalizmu behawioralnego

2.3. Strukturalizm behawioralny jako metodologia poznania

zróżnicowania przedsiębiorstw

Rozdział 3. Behawioralne uwarunkowania

stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

3.1. Strukturalistyczne poznanie behawioralnych uwarunkowań

stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

3.2. Identyfikacja behawioralnych uwarunkowań

stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

3.3. Rola czynników behawioralnych

w stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

Rozdział 4. Rynek jako czasoprzestrzeń identyfikacji

behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw.

4.1. Typologia rynku i jej ekonomiczne konsekwencje

4.2. Rynek jako obiektywna czasoprzestrzeń

stratyfikowania się przedsiębiorstw

4.3. Stratyfikacja ekonomiczna przedsiębiorstw

w strukturach czasoprzestrzennych rynku

Rozdział 5. Osobowość jako ontyczna cecha

behawioralnych wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw.

5.1. Genetyczne cechy behawioralnych wartości

stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

5.2. Złożoność osobowościowa przedsiębiorstw

5.3. Osobowość przedsiębiorstw jako strukturalny czynnik

ich ekonomicznej stratyfikacji

Rozdział 6. Osobliwe zachowania rynkowe

jako emanacja behawioralnych wartości

stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw

6.1. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw jako identyfikatory

wartości behawioralnych

6.2. Osobliwe zachowania przedsiębiorstw w czasoprzestrzennym

zróżnicowaniu rynku

6.3. Wpływ behawioralnych wartości na generowanie osobliwych

zachowań rynkowych przedsiębiorstw

Podsumowanie i wnioski

Bibliografia

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Behawioralne wartości stratyfikacji ekonomicznej przedsiębiorstw”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *