www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Trywializacja feminizmu. Pop-feminizm, latte-feminizm i girl power…

24,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-7865-561-9
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 162
Format: A5

oprawa miękka

Brak w magazynie

Opis

Trywializacja feminizmu. Pop-feminizm, latte-feminizm i girl power w kobiecej prasie ilustrowanej segmentu luksusowego

 Autor: Olivia Kłusek

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Przedmiotem pracy jest problematyka trywializacji pojęcia feminizmu w mediach, a konkretnie w segmencie kobiecej prasy luksusowej. Punktem wyjścia poczynionych rozważań jest zjawisko negocjowania znaczenia feminizmu w mediach. Opisano przejawy postfeministycznego dyskursu w postaciach latte-feminizmu, pop-feminizmu i girl power oraz związki pomiędzy nimi a konkretnym tytułem prasowym („Twój Styl”, „Wysokie Obcasy”, „Wysokie Obcasy Extra” i „Cosmopolitan”). Ponadto opracowano oryginalne, autorskie definicje form postfeminizmu, dotychczas niespotykane w pracach naukowych.

 

Spis treści
Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
1. Feminizm – problemy definicyjne, ewolucja pojęcia . . . . . . . . . . . 19
1.1. Trzy fale – krótka historia feminizmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
1.1.1. Pierwsza fala (old-wave feminism) . . . . . . . . . . . . . . . 30
1.1.2. Druga fala . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
1.1.3. Trzecia fala . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
1.1.4. Polska specyfika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
1.2. Czwarta fala? Trywializacja pojęcia feminizmu . . . . . . . . . . . . 45
2. Typy dyskursów postfeministycznych w kobiecej prasie ilustrowanej
segmentu luksusowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
2.1. Latte-feminizm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
2.2. Pop-feminizm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
2.3. Girl power . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
3. Negocjowanie interpretacji feminizmu w kobiecej prasie ilustrowanej
segmentu luksusowego jako spiritus movens zmian w odbiorze
feminizmu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
3.1. Współczesna prasa kobieca segmentu luksusowego
(wysokiej półki) w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
3.2. Charakterystyka badanych tytułów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
3.2.1. „Twój Styl” – charakterystyka tytułu . . . . . . . . . . . . . . 69
3.2.2. „Wysokie Obcasy” – charakterystyka tytułu . . . . . . . . . 71
3.2.3. „Wysokie Obcasy Extra” – charakterystyka tytułu . . . . . . 74
3.2.4. „Cosmopolitan” – charakterystyka tytułu . . . . . . . . . . . 77
4. Metodologia badań własnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
4.1. Dobór narzędzi, metod i technik badawczych . . . . . . . . . . . . 81
4.2. Analiza zawartości oparta na modelu dyskursywnym . . . . . . . 83
4.3. Wyniki analizy zawartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
4.4. Krytyczna analiza dyskursu (KAD) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
5. Zakończenie – wnioski . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
6. Bibliografia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
7. Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Trywializacja feminizmu. Pop-feminizm, latte-feminizm i girl power…”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *