www.zak24.pl
INTERNETOWA KSIĘGARNIA NAUKOWO - AKADEMICKA

Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wychowawczych

21,99  (w tym 5% VAT)

ISBN: 978-83-7326-560-8
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 128
Format: A5

oprawa miekka

Opis

Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wychowawczych

 Autor: Małgorzata Rocławska-Daniluk

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

 

Przez wiele lat prowadziłam zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z dziećmi nieświadoma istnienia zasad, które zostały tu ujęte w sześć punktów. Starałam się realizować je intuicyjnie. Opracowując wykłady dla studentów filologii polskiej, dotarłam do literatury z zakresu metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych i przyjrzałam się teorii. Dzisiaj wiem, że rola intuicji w nauczaniu, choć niemierzalna przy użyciu narzędzi naukowych, jest ważna, lecz na pewno nie jest najważniejsza. Jeżeli nasze działania mają mieć naukowy charakter bądź do metod naukowej oceny zjawisk się odwoływać, jak ma to miejsce w dydaktyce przedmiotowej, powinniśmy działania intuicyjne starać się wielokrotnie konfrontować z naukowym zapleczem interesującej nas dziedziny. Jest to szczególnie ważne dla tych nauczycieli, którzy wynikami swoich doświadczeń pragną dzielić się z innymi nauczycielami, a przy tym uniknąć wyważania otwartych drzwi, czyli odkrywania prawd, które dawno już zostały odkryte.

Małgorzata Rocławska-Daniluk

 

Spis treści
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Rozdz. I. Czytanie i pisanie – tło teoretyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1. Czym jest czytanie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
2. Rozwój umiejętności czytania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
3. Koncepcje dotyczące płynnego czytania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
4. Czym jest pisanie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
5. Rozwój umiejętności pisania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
6. Dojrzałość do czytania i pisania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
7. Rola funkcji słuchowej w czytaniu i pisaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
8. Podstawowe objawy zaburzeń czytania i pisania . . . . . . . . . . . . . . 39
Rozdz. II. Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych –
tło teoretyczne wybranych metod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
1. Glottodydaktyka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
2. Logorytmika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Rozdz. III. Czytanie i pisanie na zajęciach
korekcyjno-wyrównawczych. Materiały praktyczne . . . . . . . . 59
1. Ćwiczenia na etapie wstępnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
2. Ćwiczenia na etapie średnio zaawansowanym . . . . . . . . . . . . . . . . 76
3. Ćwiczenia na etapie zaawansowanym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
Podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
1. Próbki pisma dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
2. Znaki alfabetu IPA, alfabetu ortofonicznego
B. Rocławskiego oraz alfabetu słowiańskiego . . . . . . . . . . . . . . . . 117
Spis tabel i rycin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
Bibliografi a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120

 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Czytanie i pisanie. Metodyka zajęć korekcyjno-wychowawczych”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *